  • Data: 2015-06-17 09:50:56
    Temat: Re: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 14 Jun 2015, Piotrek wrote:

    > A ja mam jeszcze takie pytanie.
    > Czy jeśli wybiorę się do lokalnego oddziału swojego usługodawcy
    > internetowego, to udostępnią mi na moją prośbę jakiś ślad w logach
    > potwierdzający, że pobieranie/udostępnianie takiego pliku rzeczywiście
    > miało miejsce?
    > Z tego co wiem, spytany o to policjant pierniczył coś o ochronie danych
    > osobowych i stwierdził, że jest to bardzo mało prawdopodobne.
    > Nie znam się na prawie, ale ustawa o ochronie danych osobowych nie
    > chroni chyba MOICH WŁASNYCH danych przede mną?

    Zwróć uwagę na element który przetoczył się przy problemie
    odpowiedzialności karnej.
    Mianowicie - udowodnij, że to są *TWOJE* dane.
    Między danymi przesyłanymi po "twoim łączu" (znaczy wynajętym
    i opłacanym przez Ciebie) a "twoimi danymi" jest przepaść w pytaniu
    "a kto akurat te dane przesłał".

    Zbliża się to nieco do dyskusji w temacie pracownika i sprzętu
    "firmowego" - z orzeczeń wyszło, że "goła" własność nie implikuje
    prawa do 100% kontroli (owej swojej własności) bez uprzedniej
    zgody onegoż pracownika.
    Taki uboczny objaw ogólnej zasady prymatu ochrony posiadania przed
    własnością.

    pdr, Gotfryd