  • 11. Data: 2011-05-26 14:12:27
    Temat: Re: Radosław Sikorski pozywa...
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał:

    > Jest, zwłaszcza w amatorskich routerkach, bez funkcji przechowywania
    > informacji
    > kiedy i jaki MAC-Address się logował. A w dodatku MAC można sobie zmienić.

    Odbiegając dalej od tematu można sobie wszystko zmienić, nawet kompa, ale nie o
    to tutaj przecież chodzi. Logi są nie tylko u Ciebie. O tym napisałem post
    wyżej.

  • 12. Data: 2011-05-26 14:13:03
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał:

    > Nie. Jedyne co ustala to kto jest abonentem lacza z ktorego skorzystano.

    Mało wiesz i jeszcze mniej piszesz.

  • 13. Data: 2011-05-26 14:15:57
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał:

    > Nie ustalą.

    Jasne. A to, że wyłapują pedofili i innych łobuzów to po prostu przypadek.

    > Akurat z prepaid to przesadziłeś. Nawet jak zmienisz kartę sim w telefonie to
    > łatwo ustalić do kogo należał pierwotnie telefon.

    No do kogo? Do jakiegoś Kowalskiego, co sprzedał fona za 30pln w komisie? Żyjesz
    coś chłopie? Chyba nie chcesz nam wmówić, że jak ktoś chciałby taki numer zrobić
    to skorzystałby ze swojej komórki. Bo Ty byś pewnie tak zrobił, skoro tak
    rozumujesz?

  • 14. Data: 2011-05-26 14:21:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-26, Tomek <p...@z...spamem.pl> wrote:

    [...]

    > A co jest trudnego w identyfikacji komputera po logach od providera, w których
    > będzie widać jakie MAC-adresy łączyły się z netem o danej godzinie przez źle
    > zabezpieczony router?

    To że provider widzi MAC-adres routera, a nie komputerów już dalej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2011-05-26 14:22:16
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-05-26 16:10, Tomek pisze:
    > A co jest trudnego w identyfikacji komputera po logach od providera, w
    > których będzie widać jakie MAC-adresy łączyły się z netem o danej
    > godzinie przez źle zabezpieczony router? Myślisz, że skąd policja i w
    > jaki sposób zdobywa informacje o userach? Provider prawdę Ci powie.

    MAC adresów za NATem się nie dostanie, tylko MAC routera

  • 16. Data: 2011-05-26 14:24:26
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Jedyne co ustala to kto jest abonentem lacza z ktorego skorzystano

    Jeszcze jedno.
    Każdy komp zostawia swój ślad w sieci, w logach na serwerze u dostawcy netu, na
    stronie www z odpowiednim skryptem. Bo oczywiście każdy myślący webmaster tak
    tworzy stronkę, żeby później wiedzieć kto na niej siedział, skąd i po co.

    16:19:13 ## There is no januszek on IRC

    Wejdź na IRCa na jakiś mądry # i popytaj l33t haxiorów jak się namierza lamusów,
    co myślą, że za monitorem są nietykalni.

  • 17. Data: 2011-05-26 14:31:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-26, Tomek <p...@z...spamem.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > tworzy stronkę, żeby później wiedzieć kto na niej siedział, skąd i po co.

    I to Cię doprowadzi do _routera_. I jak ów router to amatorski routerek za 150 zł,
    bez funkcji logowania na parze IP+MAC+kiedy, to nic więcej nie uzyskasz. Wskazanie
    konkretnego komputera będzie w takim przypadku niemożliwe.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2011-05-26 14:43:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup

    > Jasne. A to, że wyłapują pedofili i innych łobuzów to po prostu przypadek.

    Skoro taki z Ciebie ekspert to ustal z jakiego komputera został wysłany
    poprzednia moja wiadomość.

    > Chyba nie chcesz nam wmówić, że jak ktoś chciałby taki numer zrobić to
    > skorzystałby ze swojej komórki. Bo Ty byś pewnie tak zrobił, skoro tak
    > rozumujesz?

    Nie musi korzystać ze swojego telefonu.
    Wystarczy, że przełoży swój sim do telefonu, z którego "wykręcał numer", bo jego
    telefon się akurat rozładował.

  • 19. Data: 2011-05-26 14:45:48
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

> [...]
    > Wskazanie
    > konkretnego komputera będzie w takim przypadku niemożliwe.

    No dalej nie tak do końca. Każdy komp, każda przeglądarka, zostawia ślad w
    postaci danych, ID, a jeśli dodać do tego odpowiednie skrypty (nie każdy ma
    wszystko uaktualnione, w tym ostrzeganie o wyłudzaniu danych) to można się o
    userze i jego kompie wiele dowiedzieć. A co za tym idzie, wyselekcjonowanie w
    mieszkaniu z spośród 5 kompów odpowiedniego na podstawie pobranych danych nie
    jest trudne. Oczywiście, zakładając, że takie skrypty ktoś ma, a user ma starą
    nieuaktualnioną przeglądarkę. To czywiście cały czas teoretyzowanie, w praktyce
    wiadomo, że można się ustrzec przed tym, ale dalej nie wiesz co takiego Twój
    windows wysyła do sieci bez Twojej wiedzy. Nie mówiąc już o szpiegowskich
    przeglądarkach od google ;)

    Pozdrawiam.

  • 20. Data: 2011-05-26 14:49:16
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-26 14:44, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > O - może zdradzisz w jaki sposób zidentyfikują konkretny komputer? Skoro
    > twierdzisz, że nie jest trudne...

    Od czasów Pentium 60 (MHz! Tak! Były kiedyś takie komputery!) każdy
    procesor ma unikalny id, o który serwer www może zapytać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.