    Subject: Re: RP3 100 lat za Nig... tfu, za Wybrzeżem Kości Słoniowej
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Sat, 24 Oct 2020 14:56:44 +0200

    > W dniu 24.10.2020 o 09:46, Wiesiaczek pisze:
    >

    > A nie powinieneś. To jedna z orm oszustw na szkodę NFZ. Lekarz bierze od
    > Ciebie za wizytę, a ejdnoczesnie wykazuje Cię do NFZ. Wejdź sobie na
    > konto na NFZ (bo to ni ZUS) i popatrz, czy NFZ nie zapłacił za coś, za
    > co Ty zapłąciłeś. Wielu lekarzy tak kombinuje, ale dokąd pacjent sam nie
    > zorientuje się, to jest to nie do wyłapania.

    > Nie, nasi lekarze są bardziej kreatywni.

    https://www.hellozdrowie.pl/nfz-refunduje-zalozenie-
    spirali-antykoncepcyjnej-dlaczego-ginekolodzy-o-tym-
    nie-informuja/

    "Lekarze o tym nie informują, proponują wizytę prywatną, czasem powołują
    się na klauzulę sumienia. Wstrząsnęła mną historia pacjentki, która była
    szantażowana przez swojego lekarza. Zażądał opłaty 1600 zł za zabieg i
    powiedział jej, żeby nie pyskowała, bo wpisze jej do dokumentacji
    medycznej przeciwwskazania zdrowotne do założenia spirali"

    "Niestety kobiety ze strachu przed lekarzem rezygnują z walki i wolą
    przepłacać."

    Mieszkamy w państwie z dykty, to tak właśnie jest.
    Liczy się kasa i klauzula sumienia. Nie ma sensu kopać się z koniem, bo
    jeszcze jakiś sąd wyda wyrok, że to kobieta jest winna, bo popełniła
    grzech skarżąc się na sumienie lekarza.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr