    Subject: Re: RODO umowa powierzenia przetwarzania
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Wed, 20 Jun 2018 20:03:44 +0200

    W dniu 2018-06-19 o 21:47, suchy pisze:

    > Dostałem projekt umowy do podpisania w której są jakieś kuriozalne
    > zapisy z których wynika że jestem odpowiedzialny nawet za koklusz i
    > gradobicie i mam zapłacić (oddać) wszystkie kary (bez granicy kwoty)
    > Administratorowi -cytuję: "za niezgodne z przepisami prawa powszechnie
    > obowiązującego przetwarzanie danych osobowych zgromadzonych w
    > przekazanym zbiorze"

    Ale masz zamiar przetwarzać ten zbiór niezgodnie z przepisami prawa i
    dlatego obawiasz się podpisania tej umowy?
    Na czym polega kuriozum tych zapisów? Przecież ten zapis brzmi bardziej
    jak zobowiązanie do przestrzegania prawa, a nie umowa na
    przetwarzanie/obrabianie danych.

    To tak jakby klient dał Ci do naprawy czy tuningu samochód i w umowie
    zawarł zapis, że w czasie gdy go będziesz naprawiał (zmieniał,
    przetwarzał) nie użyjesz go do napadu na bank. Skoro nie zamierzasz
    napadać na bank, to co przeszkadza podpisać taką umowę?

    Obawiasz się, że nieświadomie przetworzysz dane niezgodnie z przepisami?
    Że przez przypadek, albo nieświadomie wykorzystasz dane do celów
    marketingowych, albo nieświadomie sprzedasz komuś bazę?

    Próbuję zrozumieć na czym polega Twój problem... Przecież jeżeli
    wykonasz wszystko ze "sztuką" zawodową/informatyczną, dochowasz
    należytej staranności itp. itd., to w razie złego wykonania roboty mogą
    Ci co najwyżej zarzucić niewykonanie umowy (oddasz popsuty czy
    niestuningowany samochód...), ale nie złamanie prawa z tytułu
    niezgodnego z prawem przetwarzania danych, skoro nie będziesz
    przetwarzał tych danych niezgodnie z prawem.

    Pozdrawiam
    Piotr