    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: RODO umowa powierzenia przetwarzania
    Date: Wed, 20 Jun 2018 10:16:27 +0200

    W dniu 2018-06-19 o 23:36, suchy pisze:

    > I jeszcze wyczytane na necie (niestety wszystko na necie jest w
    > schemacie; bazy klienta u mnie na kompie),
    > że _Przetwarzający_ powinien (?) uzyskać zgodę (czy też obowiązek
    > informacyjny) "osób" na wysłanie ich danych do firm "trzecich".
    >
    > Tylko jak na to patrzeć od strony wykonania usługi wysłania; w imieniu
    > Administratora?
    >
    > Czy Przetwarzający, już tylko z samego faktu dostępu do danych,
    > przetworzenia ich na sprzęcie Administratora i wysłania ze sprzętu
    > Administratora do podmiotu "trzeciego"  musi uzyskać zgodę w _swoim_
> [...]

    Podkreślasz wielokrotnie, że dane pozostają na ich serwerach.
    Ale podejrzewam, że Ty to przetwarzasz zdalnie (nie napisałeś tego na
    tyle jasno, aby nie informatyk zrozumiał jak faktycznie przebiega
    wykonanie tej usługi).

    Moim zdaniem jeśli prawa dostępu jakie uzyskujesz pozwalają Ci zobaczyć
    na swoim ekranie te dane to znaczy, że są one Tobie w jakiś sposób
    przekazane.
    Nie chodzi mi o to, czy Ty je oglądasz, a tylko, czy masz taką
    możliwość, bo przecież oni (chyba) nie mogą kontrolować dokładnie co
    robisz z tymi danymi. Może mogą, ale jakby mogli i byli w stanie to
    zapewne sami by je sobie przetwarzali.

    Oni mają chyba obowiązek zapewnić odpowiedni (jaki uznają) poziom
    bezpieczeństwa danych. Chcą mieć dupochron więc umowa jak do Projektu
    Manhattan.

    Skoro kasę masz dostać tylko jednorazowo to może jesteś w stanie tak to
    zorganizować, aby dostarczyć im za tę kasę skrypt, który oni sobie sami
    będą odpalać. Wtedy nie będziesz miał żadnego dostępu do ich danych i
    umowa będzie jedynie na opracowanie, przetestowanie, wdrożenie
    odpowiedniego oprogramowania.

    Jestem elektronikiem, nie prawnikiem. Uwzględnij to przyjmując poziom
    ufności to tego co napisałem.
    P.G.