    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Date: Sat, 20 May 2023 11:06:08 +0200
    <s...@4...net> <a...@w...eu>
    <u427ol$tht$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u42din$3s1et$1@dont-email.me>
    <u42j76$3mh$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u4322k$1jo$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u4356o$e89$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u4367j$1jo$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <u439d6$gon$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <hee9M.3132017$%ng4.298194@fx09.ams1>
    <u45h81$32o$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u464nh$cjt6$1@dont-email.me>
    <u469kq$mbi$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u484qh$m4f$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <11ytde6at6nff$.1lskrfe8afqno.dlg@40tude.net>
    <l3T9M.1045200$ttZe.741151@fx06.ams1>
    <u48vvd$a12$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <JrU9M.1039511$S2l4.376957@fx12.ams1>

    > Złotego sie nigdy nie da, ale posiadanie informacji jest zawsze lepsze
    > niż brak informacji. W którymś momencie może się pojawić jakaś
    > korelacja. Ja wiem, że najwygodniej polegać na administratorach i ma to
    > sens, ale to MZ nie wystarcza bo to są prywatni operatorzy, których nikt
    > nie kontroluje ani nie koordynuje, dlatego nadal uważam, że powinna
    > istnieć jakaś baza bieżących zgłoszeń, szczególnie, że są to często
    > przestępstwa z użyciem Internetu. Parę osób z różnych miejsc Polski
    > zgłasza problem na lokalnych komisariatach i nie ma jak tego połączyć. A
> [...]
    I są korelacje - zapewniam Cię. Robi się to, ale są pewne merytoryczne
    problemy. Ale nie będę publicznie pisał jak się to robi, bo ułatwię
    życie oszustom, zaś Shrek, czy Kviat i tak będą swój bełkot kontynuować.

    Oszuści też idiotami nie są. Znajdują niezbyt mądre osoby pośredniczące
    w odbieraniu kasy za pośrednictwem swoich rachunków przykładowo - więc
    rachunki są różne. Wyszukują banki niepozwalające tworzyć aliasy w
    rachunkach i zmieniają Ci kilka cyferek przy kolejnym fraudzie. Jak
    sobie tabelkę zrobisz, to widać to, ale jak system ma wyszukiwać podobne
    rachunki, to - sam rozumiesz. Jak na etapie wstępnym policjant zadzwoni,
    napisze email, to szybciutko przepraszają i zwracają pokrzywdzonemu
    pieniądze "z górką" ale pozostaje 1000 osób, które kilkuzłotowe oszustwo
    "olały".
    --
    (~) Robert Tomasik