  • 1. Data: 2003-05-22 20:34:15
    Temat: Pytanie z zakresu prawa pracy.
    Od: Sylwek <s...@f...poczta.onet.pl>

    Witam

    Przyjmijmy taką sytuację:
    Jest sobie dwóch pracowników tej samej firmy, zatrudnieni są na takim
    samym stanowisku, zakres ich obowiązków jest identyczny, rozliczani sa
    z wykonanej pracy wg tych samych kryteriów itd. Jeden jest klonem
    drugiego. Czy podstawa ich wynagrodzenia może być zatem różna? Jeli tak,
    to na jakiej podstawie?

    pozdrawiam
    Sylwek

  • 2. Data: 2003-05-22 20:55:34
    Temat: Re: Pytanie z zakresu prawa pracy.
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Sylwek" <s...@f...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z wykonanej pracy wg tych samych kryteriów itd. Jeden jest klonem
    > drugiego. Czy podstawa ich wynagrodzenia może być zatem różna? Jeli tak,

    Polecam wydział prawa na którymkolwiek uniwersytecie.
    CHłopcze startuj na studia prawnicze.
    Pozdrowienia
    Michał

  • 3. Data: 2003-05-22 21:18:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 22 May 2003 22:34:15 +0200, Sylwek
    <s...@f...poczta.onet.pl> zakodował:

    >z wykonanej pracy wg tych samych kryteriów itd. Jeden jest klonem
    >drugiego. Czy podstawa ich wynagrodzenia może być zatem różna? Jeli tak,
    >to na jakiej podstawie?

    Zdefiniuj "kryteria" i "podstawa".
    Skoro jest ten sam wzór, te same zmienne to wynik musi być ten sam.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-05-22 21:31:45
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sylwek" <s...@f...poczta.onet.pl> napisał
    (.....................)
    Re:
> [...]
    > z wykonanej pracy wg tych samych kryteriów itd. Jeden jest klonem
    > drugiego. Czy podstawa ich wynagrodzenia musi być taka sama? Jeśli tak,

    Andrzej>

  • 5. Data: 2003-05-22 23:32:19
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@f...poczta.onet.pl>, Sylwek wrote:
> [...]
    > z wykonanej pracy wg tych samych kryteriów itd. Jeden jest klonem
    > drugiego. Czy podstawa ich wynagrodzenia może być zatem różna? Jeli tak,

    MZ może. Mogą mieć różny staż pracy, wykształcenie, etc. To przy założeniu
    że podstawa płacy to składowa niezależna od jakości ich świadczeń. Jeśli
    zależna to dochodzą dalsze rzeczy.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-05-22 23:43:51
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

    > Czy podstawa ich wynagrodzenia może być zatem różna? Jeli tak,
    > to na jakiej podstawie?
    Mogą się mimo wszystko różnić np.: stażem pracy, znajomością języków obcych,
    poziomem wykształcenia itd....

    ewcia

  • 7. Data: 2003-05-23 10:54:33
    Od: Sylwek <s...@f...poczta.onet.pl>

    Kumoter: Ewa prawi:

    > Mogą się mimo wszystko różnić np.: stażem pracy, znajomością języków obcych,
    > poziomem wykształcenia itd....

    Moim zdaniem w takim wypadku mogą się różnić.
    Ale mnie chodzi o dokładnie takie same osoby zatrudnione na takich
    samych warunkach w odstępie kilku tygodni spełniające wszystkie
    wymagania pracodawcy, z podobnym stażem pracy itd.. Jak napisałem
    niemalże klony.

    Sylwek

  • 8. Data: 2003-05-23 10:56:23
    Od: Sylwek <s...@f...poczta.onet.pl>

    Kumoter: Grupy prawi:

    > Polecam wydział prawa na którymkolwiek uniwersytecie.
    > CHłopcze startuj na studia prawnicze.

    Jakos nie potrafię zrozumiec Twojej ironii chłopcze.

    Sylwek

  • 9. Data: 2003-05-23 11:58:02
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

> [...]
    > samych warunkach w odstępie kilku tygodni spełniające wszystkie
    > wymagania pracodawcy, z podobnym stażem pracy itd.. Jak napisałem

    Jeżeli osoby te, jak piszesz, są identyczne w kwestii wykształcenia, staży
    pracy itp. to w przypadku, gdy ich wynagrodzenie zasadnicze jest ustalane wg
    stawki czasowej ( a nie np. akordowej) nie ma postaw prawnych do
    różnicowania wysokości ich wynagrodzenia za pracę. Napisz więcej, jaki jest
    przyjęty system wynagrodzeń, bo rónice mogą wypłynąć np. jak wyżej
    wspomniałam - akordzie. Różnice w wynagrodzeniu będą zawsze, jeśli
    pracodawca w jakikolwiek sposób "mierzy" wydajność pracownika.

    pozdrawiam
    ewcia

  • 10. Data: 2003-05-25 08:17:54
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    Niech zgadne - osoba mniej zarabiajaca to kobieta?
    Ale feministki mialyby jazde!

    Sasza