    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o rozgraniczenie
    Date: Fri, 29 Jan 2010 11:24:09 +0100

    Witam
    Podepnę się pod wątek bo temat podobny.
    Na stronie: http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/ zobaczyłem dużą
    rozbieżność miedzy granicą faktyczną, a tym co jest na tej mapce.
    Oczywiście na moją niekorzyść.
    Jest to działka którą żona dostała w spadku. Korzystamy z niej jako
    działka letniskowa, rzadko tam bywamy.
    Płot między działką naszą a sąsiada jest przy naszych zabudowaniach, a
    powinien być przy zabudowaniach sąsiada, w związku z tym straciliśmy
    około 7 arów!!
    Podatek jaki płacimy, wskazuje(powierzchnia działki) że płacimy również
    za teren użytkowany przez sąsiada!
    Położenie płota i użytkowanie naszej działki przez sąsiada trwa już od
    przeszło 30 lat, więc można śmiało mówić o zasiedzeniu czy to w złej czy
    w dobrej wierze.
    Jednak sąsiad nie wystąpił o zasiedzenie.
    Czy jeżeli teraz ja wystąpię o rozgraniczenie działki mam szanse
    odzyskać swój teren?
    Sąsiad nie jest majętny, słyszałem że przy wystąpieniu o zasiedzenie
    trzeba ponieść nie małe koszty - jakie są to koszty?
    Z sąsiadem nie rozmawiałem na ten temat, nie chciał bym wkładać kija w
    mrowisko do puki nie będę pewien że jestem w stanie odzyskać terenu.

    Sporny kawałek działki nie jest jakiś super atrakcyjny, obecnie stanowi
    wybieg dla drobiu, jest to skarpa z widokiem na obore:). Dla mnie byłby
    to o tyle dobre, że mógłbym obsadzić ten teren i pozbyć się niezbyt
    atrakcyjnych widoków.

    Jakie kroki powinienem poczynić aby odzyskać ten teren?
    Czy wiąże się to z jakimiś kosztami? Jakimi?

    Pozdrawiam
    Rafał