    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o rozgraniczenie
    Date: Fri, 29 Jan 2010 15:56:43 +0100

    Rafał pisze:

    > Na stronie: http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/ zobaczyłem dużą
    > rozbieżność miedzy granicą faktyczną, a tym co jest na tej mapce.
    > Oczywiście na moją niekorzyść.

    Czemu oczywiście? Sąsiad też by powiedział o oczywistości ..?

    > Położenie płota i użytkowanie naszej działki przez sąsiada trwa już od
    > przeszło 30 lat, więc można śmiało mówić o zasiedzeniu czy to w złej czy
    > w dobrej wierze.

    To już nie jest cześć waszej działki ;)

    > Jednak sąsiad nie wystąpił o zasiedzenie.
    > Czy jeżeli teraz ja wystąpię o rozgraniczenie działki mam szanse
    > odzyskać swój teren?

    Raczej nie. W pierwszej kolejności sąd ustala stan prawny. A przez stan
    prawny należy rozumieć również stan wynikający z zasiedzenia.

    > Sąsiad nie jest majętny, słyszałem że przy wystąpieniu o zasiedzenie
    > trzeba ponieść nie małe koszty - jakie są to koszty?

    Opłata sądowa 2000 zł + wydatki.

    > Z sąsiadem nie rozmawiałem na ten temat, nie chciał bym wkładać kija w
    > mrowisko do puki nie będę pewien że jestem w stanie odzyskać terenu.

    Marne szanse masz, chyba że sąsiad to jakiś niekumaty.

    --
    @2009 Johnson