  • 1. Data: 2002-03-02 10:02:58
    Temat: Pytanie do prawnike w sprawie K R i O
    Od: "Rafal" <s...@i...pl>

    Witam,
    Czytajac kiedys koir natrafilem na taki artykul(nie pamietam numeru),w
    ktorym jest mowa o tym ze jezeli ktos utrzymuje nie swoje dziecko to ma
    prawo zadac zwrotu poniesionych kosztow od osoby do tego zobowiazanej.Mam
    przyjaciolke ktora rozwiodla sie z mężem,jednak on w czasie rozwodu nie
    dawal jej zadnych pieniedzy na utrzymanie dziecka pomimo tego ze bylo go na
    to stac(zarabia 2500zl),stwierdzil ze nie bedzie jej dawac zadnych
    pieniedzy.Ona zarabiajac 5 razy mniej od niego nie byla wstanie sama
    utrzymywac siebie i dziecka,wiec pomagalem jej troche finansowo.Moje pytanie
    jest wlasnie z tym zwiazane,czy jest mozliwosc aby na podstawie tego
    paragrafu moglbym odzyskac od niego te pieniazki ktore dawalem jej.Nie
    chodzi mi tu o jakas super wysoka sume tylko o sam fakt ich
    odzyskania.Zreszta i tak chce je pozniej jej oddac aby kupila cos dla siebie
    lub dziecka.Jezeli jest mozliwe odzyskanie tych pieniedzy prosze o
    informacje w jaki sposob mialbym to zrobic?jakie dowody musielibysmy
    przedstawic w sadzie aby miec szanse wygrac te sprawe?

    Za odpowiedz z gory dziekuje.Czesc

  • 2. Data: 2002-03-02 11:50:06
    Temat: Re: Pytanie do prawnike w sprawie K R i O
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 2 Mar 2002, Rafal wrote:

    > Witam,
    > Czytajac kiedys koir natrafilem na taki artykul(nie pamietam numeru),w
    > ktorym jest mowa o tym ze jezeli ktos utrzymuje nie swoje dziecko to ma

    art. 140 KRO. Dotyczy to nie tylko dziecka, ale dowolnej osoby którą
    trzeba alimentować.

    > utrzymywac siebie i dziecka,wiec pomagalem jej troche finansowo.Moje pytanie
    > jest wlasnie z tym zwiazane,czy jest mozliwosc aby na podstawie tego
    > paragrafu moglbym odzyskac od niego te pieniazki ktore dawalem jej.Nie

    Mógłbyś - ale musisz to roszczenie skonkretyzować i udokumentować np.
    rachunkami. To nie jest sprawa alimentacyjna i sąd nie jest władny
    orzekać wysokości świadczenia z urzędu.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-03 08:56:11
    Od: "Krzysztof W. z Warszawy - Polska" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > informacje w jaki sposob mialbym to zrobic?jakie dowody musielibysmy
    > przedstawic w sadzie aby miec szanse wygrac te sprawe?

    No tak... art. 140 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
    Dowody? Zeznanie matki, innych świadków, zeznanie dziecka (jeśli dziecko
    jest w odpowiednim wieku do zeznawania), ze kupowałeś ale nie zabawki a
    rzeczy użyteczne jak odzież, a najlepiej dowody bankowe wpłat na konto
    dziecka lub matki.
    Krzysztof - Warszawa
    k...@p...onet.pl lub k...@i...net.pl
    http://krw1618.republika.pl

  • 4. Data: 2002-03-04 15:42:06
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

  • 5. Data: 2002-03-09 09:42:09
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Rafal" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > pieniedzy.Ona zarabiajac 5 razy mniej od niego nie byla wstanie sama
    > utrzymywac siebie i dziecka,wiec pomagalem jej troche finansowo.

    i rozumiem, ze teraz ojciec juz placi na dziecko odpowiednie alimenty.