  • 11. Data: 2010-02-02 13:24:49
    Temat: Re: Pytanie chyba prawne
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote in message
    news:hk8tjs$bcm$1@news.onet.pl...

    > Ano Konstytucji naszej właśnie :)

    Którego punktu?

    A.

  • 12. Data: 2010-02-02 13:40:12
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 02-02-2010 14:24, Gruby Jendrek pisze:
    > Którego punktu?

    Art. 91 ust. 3 Konstytucji RP.

    --
    .B:artek.

  • 13. Data: 2010-02-02 13:55:47
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    > Art. 91 ust. 3 Konstytucji RP.

    Od kiedy rozporządzenie UE (co by to nie znaczyło) ma status umowy
    międzynarodowej? Kiedy sejm ratyfikuje te rozporządzenia większością 2/3
    głosów albo organizowane są ogólnokrajowe referenda? No i w którym miejscu
    są ogłaszane w DU?

    A.

  • 14. Data: 2010-02-02 14:08:12
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 02-02-2010 14:55, Gruby Jendrek pisze:
> [...]
    > międzynarodowej? Kiedy sejm ratyfikuje te rozporządzenia większością 2/3
    > głosów albo organizowane są ogólnokrajowe referenda? No i w którym

    Gruby Jendrku, rozporządzenie UE nie ma statusu umowy międzynarodowej.
    Zresztą w tym przepisie nie jest napisane, że ma mieć. Umową
    międzynarodową jest tzw. traktat akcesyjny, na podstawie którego Polska
    stała się członkiem UE. "... prawo przez nią stanowione jest stosowane
    bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami".

    Ale możesz mi nie wierzyć --> ask Google

    --
    .B:artek.

  • 15. Data: 2010-02-02 14:21:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2010 4:00 AM, lleeoo wrote:

> [...]
    > najbardziej zgodna z prawem. Dlatego w apelacji będę próbował powołać
    > się na poniższy zapis. Nie wygłupie się ?
    >
    > art. 90 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską
    > "Żadne Państwo Członkowskie nie nakłada bezpośrednio lub pośrednio na
    > produkty innych Państw Członkowskich podatków wewnętrznych
    > jakiegokolwiek rodzaju wyższych od tych, które nakłada bezpośrednio lub
    > pośrednio na podobne produkty krajowe.
    >
    > Ponadto żadne Państwo Członkowskie nie nakłada na produkty innych Państw
    > Członkowskich podatków wewnętrznych, które pośrednio chronią inne produkty"

    ano wyglupisz sie.
    zadne panstwo nie naklada na produkty innych panstw....

    jesli wykazesz, ze jak kupisz samochod w polsce to karte pojazdu
    dostaniesz za darmo, a jak kupisz w niemczech, to za karte bedziesz
    musial zaplacic, wowczas bedziesz mial racje.

    sam fakt pobierania 500 zl od wszystkich po rowno na to sie nie lapie.

  • 16. Data: 2010-02-02 14:47:57
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > stała się członkiem UE. "... prawo przez nią stanowione jest stosowane
    > bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami".

    Drogi Bartku - ja nadal pytam o podstawy prawne twojego twierdzenia bo nadal
    nigdzie ich nie widzę.
    Zgodnie z twoim życzeniem użyłem google i poza kilkoma idiotycznymi
    informacjami typu "UE każe dawać 24 miesiące gwarancji na używane rzeczy"
    albo "UE kazała nam zdjąć zielone strzałki na skrzyżowaniach ale już z z
    powrotem powiesiliśmy" nic takiego nie widzę.
    Natomiast faktycznie znałazłem coś ciekawego.
    http://prawica.net/node/10888

    I właśnie dlatego nadal pytam :D

    A.

  • 17. Data: 2010-02-02 15:04:46
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 02-02-2010 15:47, Gruby Jendrek pisze:
    > Drogi Bartku - ja nadal pytam o podstawy prawne twojego twierdzenia bo
    > nadal nigdzie ich nie widzę.

    Szkoda, niechaj zatem wskażę Ci drogę.

    Art. 91 ust. 3 Konstytucji --> art. 249 Traktatu z Amsterdamu (Dz. U. z
    2004 r., Nr 90, poz. 864). Jest podstawa prawna?

    --
    .B:artek.

  • 18. Data: 2010-02-02 15:48:36
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    > Szkoda, niechaj zatem wskażę Ci drogę.
    >
    > Art. 91 ust. 3 Konstytucji --> art. 249 Traktatu z Amsterdamu (Dz. U. z
    > 2004 r., Nr 90, poz. 864). Jest podstawa prawna?

    Że tam akurat na ten temat ani słowa to wiedza wszyscy - że w Traktacie
    Lizbońskim jest napisane "Konferencja przypomina, że zgodnie z utrwalonym
    orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej Traktaty i prawo
    przyjęte przez Unię na podstawie Traktatów mają pierwszeństwo przed prawem
    Państw Członkowskich na warunkach ustanowionych przez wspomniane
    orzecznictwo" już ci napisałem. Moje niesutające pytanie brzmi - na jakiej
    podstawie prawnej orzecznictwo TSUE może stanowić w Polsce prawo? Ja
    rozumiem nadgorliwośc neofitów ale to jest grupa o prawie.

    A.

  • 19. Data: 2010-02-02 16:02:46
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 02-02-2010 16:48, Gruby Jendrek pisze:
    > Moje
    > niesutające pytanie brzmi - na jakiej podstawie prawnej orzecznictwo
    > TSUE może stanowić w Polsce prawo?

    Plączesz się. Przeczytaj wątek jeszcze raz - _ani razu wcześniej_ nie
    pytałeś o orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości, tylko o
    rozporządzenia. A ja Ci na temat rozporządzeń unijnych udzieliłem
    odpowiedzi. Na temat orzecznictwa i jego mocy stanowienia prawa w PL
    wypowiedzieć się można krótko - nie ma takiej możliwości. A ja mam
    nadzieję, że odróżniasz rozporządzenie od wyroku.

    --
    .B:artek.

  • 20. Data: 2010-02-02 16:55:55
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

    > A ja mam nadzieję, że odróżniasz rozporządzenie od wyroku.

    Oczywiście że odróżniam - dlatego wzmianka "Konferencja przypomina, że
    zgodnie z utrwalonym
    orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej " która jest w
    Traktacie Lizbońskim podająca orzecznictwo TS jako źródło wyższości prawa
    unijnego nad polskim mnie nie przekonuje (wydaje mi się że to jasno
    napisałem) - notomiast żadnej podstawy nigdzie indziej nie widzę. Zatem
    jeszcze raz wyraźnie i jasno zapytam - NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ
    TWIERDZISZ ŻE "Rozporządzenie UE jest w hierarchii aktów prawnych wyżej niż
    polska ustawa czy polskie rozporządzenie" - krótko i konretnie- cytat i
    źródło.

    A.