    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie chyba prawne
    Date: Tue, 02 Feb 2010 15:08:12 +0100

    W dniu 02-02-2010 14:55, Gruby Jendrek pisze:
    > Od kiedy rozporządzenie UE (co by to nie znaczyło) ma status umowy
    > międzynarodowej? Kiedy sejm ratyfikuje te rozporządzenia większością 2/3
    > głosów albo organizowane są ogólnokrajowe referenda? No i w którym
    > miejscu są ogłaszane w DU?

    Gruby Jendrku, rozporządzenie UE nie ma statusu umowy międzynarodowej.
    Zresztą w tym przepisie nie jest napisane, że ma mieć. Umową
    międzynarodową jest tzw. traktat akcesyjny, na podstawie którego Polska
    stała się członkiem UE. "... prawo przez nią stanowione jest stosowane
    bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami".

    Ale możesz mi nie wierzyć --> ask Google

    --
    .B:artek.