  • 1. Data: 2003-02-28 20:34:12
    Temat: Pustostan piętro niżej a prawo ...
    Od: "Tomek" <c...@t...pl>

    Witam

    W zeszłym roku kupiłem mieszkanko na tzw 'wysokim parterze' (niski bloku).
    Bezpośrednio pod moim mieszkaniem znajduje się tzw. przyziemie (nie wiem czy
    to właściwa nazwa, ale lokatorzy tak to nazywają) a w nim 'pomieszczenie
    gospodarcze' (w tym przypadku kilkadziesiąt m2 zakupionych przez osobę
    fizyczną na identycznych zasadach jak przy zakupie mieszkania). Ponieważ
    spółdzielnia od dłuższego czasu procesuje się z jego właścicielem -
    pomieszczenie faktycznie jest opuszczone.

    Problem jest następujący : pomieszczenie ma własne okna i drzwi
    umożliwiające dostęp z zewnątrz. Ich stan jest fatalny. Dodatkowo sposób
    zamontowania drzwi (kilkudziesięcio centymetrowa 'dziura' nad futryną)
    umożliwia swobodny przepływ powietrza do/z pomieszczenia - oczywiście
    pomieszczenie nie jest ogrzewane.
    Efekt jest taki, że w w/w pomieszczeniu panuje temperatura zbliżona do tej z
    zewnątrz a - co za tym idzie - temperatura podłogi (i nie tylko) w moim
    mieszkaniu jest nie do wytrzymania. Koniec końców całą zimę spędziłem w
    niedogrzanym mieszkaniu z wyczuwalnym 'zimnym wiaterkiem' ponad podłogą (nie
    przesadzam, ten kto ma podobne problemy wie o czym mówię)

    Pytanie : czy istnieją przepisy/normy, dzięki którym mogę wymusić na
    spółdzielni działania zmierzające do poprawy sytuacji ? Rozmawiałem już z
    nimi w tej sprawie : w pierwszej chwili zgodzili się na docieplenie sufitu w
    pomieszczeniu gospodarczym (na mój koszt), ale kilka dni później wykręcili
    się twierdząc (i słusznie), że pomieszczenie nie należy do nich i do momentu
    rozstrzygnięcia sprawy w sądzie nie mogą w nim przeprowadzać żadnych prac.

    Trochę dużo tych faktów, ale będę wdzięczny za wszelkie pomocne informacje,
    pozdrawiam, Tomek

  • 2. Data: 2003-02-28 23:00:22
    Temat: Re: Pustostan piętro niżej a prawo ...
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Powinni to zabezpieczyć ponieważ grozi to degradacją budynku (mówie tu o
    załataniu wspomnianej dziury). A na podstawie prawa spółdzielczego oraz
    ustawy o spółdzielniach mieszkańiowych mają takie uprawnienia
    np korzystając z zapisu zawartego w ustawie o SM
    Art. 61. 1. W razie awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio
    powstaniem szkody osoba korzystająca z lokalu jest obowiązana niezwłocznie
    udostępnić lokal w celu usunięcia awarii. Jeżeli osoba ta jest nieobecna lub
    odmawia udostępnienia lokalu, spółdzielnia ma prawo wejść do lokalu w
    obecności funkcjonariusza Policji, a gdy wymaga to pomocy straży pożarnej -
    także przy jej udziale.

    a także jego dalszych ustępów.

    Stan_Z