  • 101. Data: 2013-08-14 07:28:20
    Temat: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:kud21b$klr$2@node1.news.atman.pl...

    > Brak zarobku to nie strata.

    Art. 361 par.2 kc przeczy temu stwierdzeniu.

    Michał

  • 102. Data: 2013-08-14 07:50:24
    Od: p...@g...com

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2013 12:33:15 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Brak zarobku to nie strata. Plus najpierw trzeba by założyć działalność.

    Jak zwykle, pier...icie Lawa (czy Ława) jak potrzaskany.

    Spróbuj to powiedzieć Vincentowi, który chciałby puszczać z torbami każdego, kto
    przywiózł do kraju KUPIONY wcześniej wagon papierosów bez opłacenia akcyzy. Albo tym
    kur.om od Microsoftu i innych, co liczą "straty" od niesprzedanych kopii programu
    albo nagrania.

  • 103. Data: 2013-08-14 11:03:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.08.2013 07:28, Michal pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
    > wiadomości news:kud21b$klr$2@node1.news.atman.pl...

    > Art. 361 par.2 kc przeczy temu stwierdzeniu.

    Ja pisałem o braku zarobku. Przepis, na który się powołujesz, odnosi się
    do zarobku, który zostałby osiągnięty gdyby nie dana szkoda.

    Przykład: masz sanie i zarabiasz na wożeniu tymi saniami turystów. Ktoś
    zniszczył ci sanie. Powiedzmy, że przypadkiem. "Odkupić" ci sanie -
    musi. Ale jeśli jest lato i śniegu nie ma - na przewozach saniami i tak
    byś nie zarobił, więc zwrotu tego teoretycznego zarobku już domagać się
    nie możesz.

  • 104. Data: 2013-08-14 11:04:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.08.2013 07:50, p...@g...com pisze:

    > Jak zwykle, pier...icie Lawa (czy Ława) jak potrzaskany.
    >
    > Spróbuj to powiedzieć Vincentowi, który chciałby puszczać z torbami każdego,

    Każdego kogo? Naucz się zawijać wiersze!

  • 105. Data: 2013-08-14 11:35:36
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

> [...]
    > Ale jeśli jest lato i śniegu nie ma - na przewozach saniami i tak byś nie
    > zarobił, więc zwrotu tego teoretycznego zarobku już domagać się nie

    Przykład: masz parking i zarabiasz na parkujących tam samochodach. Ktoś
    zablokował Ci wjazd na ten parking. itd...
    Oczywiście pomijam oderwanie przykładu od rzeczywistości: faktycznie nie
    było parkingu, ani wcześniej ani później nikt tam odpłatnie nie parkował.
    Odnioslem się tylko do sytuacji teoretycznej: Jest parking, ktoś blokuje
    jego działalność. Wówczas brak zarobku jest szkodą, której wyrówniania można
    dochodzić.
    Michał

  • 106. Data: 2013-08-14 11:39:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Wcale nie o to mi chodzi.
    >
    > Z jednej strony właściciel do wielu przypadków nie może
    > "wezwać wsparcia", i jest skutecznie uwalony poprzez
    > brak naruszenia przepisów karnych (nie można zastosować
    > zatrzymania obywatelskiego, więc możesz sobie szukać
    > później sprawcy do upojenia), z drugiej konieczność

    Moment, moment - jeśli ma przy sobie wypis z KW oraz mapkę geodezyjną i
    dokument tożsamości, to będzie co najmniej wykroczenie. A w przypadku
    wykroczenia jeśli nie możesz ustalić tożsamości sprawcy - zatrzymanie
    obywatelskie działa.

  • 107. Data: 2013-08-14 12:11:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.08.2013 11:35, Michal pisze:

    > Przykład: masz parking i zarabiasz na parkujących tam samochodach. Ktoś
    > zablokował Ci wjazd na ten parking. itd...

    Ale nie masz parkingu.

    > Oczywiście pomijam oderwanie przykładu od rzeczywistości: faktycznie nie
    > było parkingu, ani wcześniej ani później nikt tam odpłatnie nie
    > parkował.

    A ja nie pomijam.

    [ciach coś nie na temat]

  • 108. Data: 2013-08-14 16:52:42
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Samo "przebywanie" na terenie nieruchomości nie stanowi zabronionej
    > formy "korzystania", o ile nie ma cech "rozporządzania".
    > Może to wyglądać dziwnie, ale inaczej byłby problem - jakby
    > ktoś chciał choćby tylko zapukać do Twoich drzwi, to mógłby
    > popełnić przestępstwo.
    > No co, nie jego drzwi a on sobie puka :P

    Też mówię, że mi w ogóle nie chodzi o to, że weszli tylko o to, że urządzili
    tam punkt kontroli drogowej. Na posesji stoją nie tylko ich pojazdy ale
    zatrzymywane.

  • 109. Data: 2013-08-14 17:01:52
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

    > teraz coś widać. Rzuć okiem na dokumenty Twoich rodziców. które posiadają
    > działki? 726/6 726/7 czy również 726/8? Musiałbyś zobaczyć gdzie dokładnie
    > przechodzi granica działek. Na Waszej działce nie mogą "suszyć".

    Rozważałem. Według mnie nawet te oznakowane samochody nie mieszcząc się na
    726/8 muszą stawać na 726/7 by nie być widoczne a wjeżdżają jeszcze
    zatrzymywane.

    > Niestety dochodzenie swoich praw może być długotrwałe.
    > Obstawiam jednak, że wiedzą co robią i stoją na 726/8, która domniemam nie
    > należy do Was....

    Pomyśl ... droga krajowa, nie da się tam zatrzymywać samochodów.

  • 110. Data: 2013-08-14 19:31:38
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-08-13 22:12, Edward Ilkus pisze:
    > Twoje propozycje wydają mi się absurdalne

    dlaczego? Myslisz ze interwencyjni napisza w notatce policyjnej cos
    innego niz prawde? Chyba za duzo amerykanskich filmów sie naoglądałeś.

    --
    @foe_pl