  • 11. Data: 2007-09-01 16:14:40
    Temat: Re: Przyrzeczenie umowy o pracę
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 1 Wrz, 16:32, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie ma umowy przedwstepnej przy umowie o pracę.

    O ile mnie pamiec nie myli, to jednak SN twierdzi co innego.

  • 12. Data: 2007-09-01 16:41:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł Marcisz wrote:

    > O ile mnie pamiec nie myli, to jednak SN twierdzi co innego.

    Coś chyba mieszasz.
    Znajdź to twierdzenie.
    Raczej jeśli już to SN twierdzi, że po prostu została zawarta umowa o
    pracę z późniejszym terminem jest rozpoczęcia, ale raczej nie wierzę, że
    SN nazwał to umową przedwstepną, bo musiałby jednocześnie zmienić
    kodeks pracy.

  • 13. Data: 2007-09-01 17:05:40
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 1 Wrz, 18:41, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Coś chyba mieszasz.
    > Znajdź to twierdzenie.

    Nie ma szans, nie mam teraz dostępu do żadnych praktycznie źródeł. W
    necie (http://tiny.comm.pl/?oH) znalazłem, że chodzi min. o wyrok z 21
    czerwca 1972 r. (III PZP 13/72, OSNCP 1972/11, poz. 201) - jak możesz,
    to sprawdź.

> [...]
    > pracę z późniejszym terminem jest rozpoczęcia, ale raczej nie wierzę, że
    > SN nazwał to umową przedwstepną, bo musiałby jednocześnie zmienić

    Wydaje mi się, że pisał wprost o dopuszczalności przedwstępnej umowy o
    pracę.
    Czemu musiałby zmienić kodeks?

  • 14. Data: 2007-09-01 18:36:51
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 01 Sep 2007 10:05:40 -0700, Paweł Marcisz napisał(a)
    w:<news:1188666340.692029.23970@w3g2000hsg.googlegro
    ups.com>:

    > necie (http://tiny.comm.pl/?oH) znalazłem, że chodzi min. o wyrok z 21
    > czerwca 1972 r. (III PZP 13/72, OSNCP 1972/11, poz. 201)

    O, dziękuję!

    Sytuacja jest następująca: nauczyciel zostaje ujęty w arkuszu
    organizacyjnym szkoły na rok przyszły, jego dotychczasowa umowa na czas
    określony kończy się 31 sierpnia. Czy fakt ujęcia nauczyciela w arkuszu
    organizacyjnym może stanowić dowód zawarcia przedwstępnej umowy o pracę?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 15. Data: 2007-09-01 19:47:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ups.com>:

> [...]
    > określony kończy się 31 sierpnia. Czy fakt ujęcia nauczyciela w arkuszu
    > organizacyjnym może stanowić dowód zawarcia przedwstępnej umowy o pracę?

    Nie, bo takiego czego jak umowa przedwstepna nie ma. Po za tym arkusz
    jest dokumentem dyrektorki i nie jest zadnym argumentem. Mogla sobie
    napisac w nim co chciala.

  • 16. Data: 2007-09-01 20:08:35
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
> [...]
    > pracę z późniejszym terminem jest rozpoczęcia, ale raczej nie wierzę, że
    > SN nazwał to umową przedwstepną, bo musiałby jednocześnie zmienić

    dlaczego?

    KG

  • 17. Data: 2007-09-01 20:10:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kam wrote:

    > dlaczego?

    Bo nie ma czegos takiego jak przedwstepna umowa o prace.

  • 18. Data: 2007-09-01 20:11:16
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > Bo nie ma czegos takiego jak przedwstepna umowa o prace.

    czegoś takiego nie
    ale umowa przedwstępna w której zobowiązujesz się zawrzeć umowę o pracę?
    dlaczego nie?

    KG

  • 19. Data: 2007-09-01 20:12:08
    Temat: Re: Przyrzeczenie umowy o prac
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie ma umowy przedwstępnej przy umowie o pracę.

    A możesz mi jakąś podstawę prawną tych twierdzeń wskazać? Umowa o pracę
    jest szczególnym rodzajem umowy cywilnoprawnej. Ale w części nie
    unormowanej prawem pracy do tego typu umów stosuje się prawo ogólne. To
    umowy przedwstępnej nie wyklucza, a nie znam (co nie znaczy, ze nie
    istnieje) żadnego przepisu wykluczającego zawarcie umowy przedwstępnej.

  • 20. Data: 2007-09-01 20:18:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbch48$fls$1@atlantis.news.tpi.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fbbt6r$2sq$4@inews.gazeta.pl...
    > A możesz mi jakąś podstawę prawną tych twierdzeń wskazać? Umowa o pracę
    > jest szczególnym rodzajem umowy cywilnoprawnej.
    To teraz ty podaj podstawę prawna tego twierdzenia.
    Umowa o pracę nie jest szczególnym przypadkiem czegokolwiek. To po prostu
    zdefiniowany odrębną ustawą typ umowy.

    > Ale w części nie unormowanej prawem pracy do tego typu umów stosuje się
    > prawo ogólne.
    Co to jest prawo ogólne i dlaczego uważasz, ze prawo pracy do niego nie
    należy?

    > To umowy przedwstępnej nie wyklucza, a nie znam (co nie znaczy, ze nie
    > istnieje) żadnego przepisu wykluczającego zawarcie umowy przedwstępnej.
    Zawrzeć można dowolną umowę. Zawarcie nie oznacza, że ma ona moc prawną.

    --
    Jotte