  • 1. Data: 2007-09-01 12:03:22
    Temat: Prezentacje maturalne / fiskus
    Od: Łukasz Kidziński <v...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie

    Dokładnie rok temu pytałem o legalność handlu prezentacjami maturalnymi
    (http://tiny.pl/5sn7). Wszyscy wokoło mówili mi, że to legalne i na to
    jak narazie wygląda.
    Tymczasem minął rok i pojawiły się nowe problemu. Otóż w 2007 faktycznie
    trochę tych prezentacji sprzedałem. Nie są to jakieś ogromne pieniądze
    tym niemniej wciąż chcę by wszystko było legalne.
    W związku z tym staję przed problemem jak odprowadzić od tego podatek :)
    Problemy są dwa, a ja niestety jestem całkowicie zielony:

    1) Zobowiązałem się do wypłacania prowizji użytkownikowi, który umieścił
    w moim serwisie prezentacje. Ludzie zebrali w ciągu roku stawki w
    granicach 20-100 zł. Czy muszę im wystawić jakąś umowę kupna sprzedaży
    czy coś innego?

    2) Czy bez zakładania działalności gospodarczej mogę odprowadzić
    wszystkie podatki tak by serwis był legalny? Niestety zyski nie są tak
    duże by opłacało mi się płacić ZUS, a z drugiej strony chcę by wszystko
    działało legalnie...

    Serdecznie proszę o pomoc, ewentualnie jakieś linki czy kontakty bo
    czuję się już mocno zagubiony ;)

    pozdrawiam
    Łukasz Kidziński
    604947603