  • 1. Data: 2007-09-01 11:08:47
    Temat: pistolet gazowy
    Od: "nuclearwinter" <n...@o...eu>

    Witam. Kupilem na terenie Austrii pistolet na amunicje hukowa / gaz CS (8mm).
    Legalnie, tutejsze prawo nie wymagalo zezwolenia na kupno tego pistoletu. Mam
    kilka pytan:

    1) Czy na terenie Polski moge legalnie posiadac te bron?
    2) Czy na terenie UK moge legalnie posiadac te bron?
    3) Czy wolno mi przekraczac granice wewnetrzne UE z ta bronia? Jesli tak to jak
    nalezy sie zachowac w przypadku kontroli granicznej?

    (zdaje sobie sprawe ze nie podajac modelu broni byc moze nie uzyskam odpowiedzi,
    ale wydaje mi sie ze rodzaj amunicji gazowej jest tutaj rozstrzygajacy)

    Pozdrawiam,
    nw

  • 2. Data: 2007-09-01 11:54:31
    Temat: Re: pistolet gazowy
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z 1 Sep 2007 13:08:47 +0200, od nuclearwinter :

> [...]
    > kilka pytan:
    >
    > 1) Czy na terenie Polski moge legalnie posiadac te bron?

    Na terenie RP na posiadanie tego rodzaju broni potrzebne jest zezwolenie:
    Art. 11 [Dz.U. 1991 Nr 53 poz. 549] USTAWA z dnia 21 maja 1999 r. o broni i
    amunicji1)

    Nielegalne posiadanie broni karane jest z art. 263 kk karą p.w. do lat 8

    Zakupując taki pistolet na terenie Austrii powinieneś po przybyciu do PL
    bez zbędnej zwłoki oddać pistolet do depozytu policyjnego do czasu
    uzyskania pozwolenia, a własciwie kolejnośc powinna być odwrotna: najpierw
    pozwolenie potem zakup.

    Zwróć uwagę na fakt, że od 1 stycznia 2008 formalnie Polska wchodzi do
    strefy Schengen, bazy policyjne, informacji wizowej, rejestry karne i inne
    bazy służb porządku publicznego zostaną połączone ( o ile już nie zostały
    połączone). Jeśli przy zakupie pistoletu w Austrii podawałeś jakieś swoje
    dane osobowe informacja ta może wyskoczyć przy najbliższej okazji np.
    rutynowej kontroli drogowej, legitymowaniu prewencyjnemu... a wtedy możesz
    spóźnić się na ważne spotkanie...

    > (zdaje sobie sprawe ze nie podajac modelu broni byc moze nie uzyskam odpowiedzi,
    > ale wydaje mi sie ze rodzaj amunicji gazowej jest tutaj rozstrzygajacy)

    sam nie wiem

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 3. Data: 2007-09-01 13:29:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl>
    napisał w wiadomości news:oyd8q0knu9ud$.d1x2wcgx4cax$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > dane osobowe informacja ta może wyskoczyć przy najbliższej okazji np.
    > rutynowej kontroli drogowej, legitymowaniu prewencyjnemu... a wtedy

    Nie, dokąd broni do polski nie wwiezie, to może ją posiadać.

  • 4. Data: 2007-09-01 18:03:35
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Sat, 1 Sep 2007 15:29:32 +0200, od Robert Tomasik :

    > Nie, dokąd broni do polski nie wwiezie, to może ją posiadać.

    a może wiesz w których krajach UE na posiadanie broni gazowej 9mm
    pozwolenie jest zbędne ?