  • 11. Data: 2017-01-26 09:59:47
    Temat: Re: Przestepstwo wyborcze
    Od: Krzysztof <k...@s...info>

    W dniu 25.01.2017 o 14:00, re pisze:
    >w sumie nie za bardzo widzę podstawę do zakazu
    > wynoszenia karty wyborczej z lokalu komisji.

    "Handel głosami" - Dajesz komuś wypełnioną kartę (wyniesioną wcześniej),
    następnie po przyniesieniu przez niego kolejnej pustej, dajesz mu "na
    flaszkę".
    Funkcjonuje w wyborach samorządowych.
    K.

  • 12. Data: 2017-01-26 16:05:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup

    >"Handel głosami" - Dajesz komuś wypełnioną kartę (wyniesioną
    >wcześniej), następnie po przyniesieniu przez niego kolejnej pustej,
    >dajesz mu "na flaszkę".
    >Funkcjonuje w wyborach samorządowych.

    No popatrz jacy ci rodacy sprytni :-)

    Ciekawe tylko czy pijaczek karte wrzuci, czy czysta wyniesie, ale
    brudna tez :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-01-26 22:52:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 stycznia 2017 16:05:59 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup

    > No popatrz jacy ci rodacy sprytni :-)
    >
    > Ciekawe tylko czy pijaczek karte wrzuci, czy czysta wyniesie, ale
    > brudna tez :-)

    Wrzucają.
    1. Bo pijaczki uczciwe
    2. Bo komisja patrzy czy wrzuca a nie wynosi.

  • 14. Data: 2017-01-31 11:42:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Owszem, ale z tym sie IMO trzeba liczyc.
    > Ktos w drukarni mogl zeskanowac, hacker plik przechwycic, ktos
    > niezauwazony wyniesie, albo sprytnie podmieni na czysta kartke i
    > wyniesie, a potem wrzuci kilka naraz.
    > Ale nie chcemy chyba glosowac w atmosferze przeszukania osobistego.
    > ---
    > Wystarczy zliczać oddawane karty na bieżąco

    W jakim sensie? Po każdym kliencie otwierać urnę?
    ---
    Przecież piszę, zliczać karty. Urnę otwiera się do zliczenia głosów.

  • 15. Data: 2017-01-31 11:55:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Krzysztof"

> [...]

    "Handel głosami" - Dajesz komuś wypełnioną kartę (wyniesioną wcześniej),
    następnie po przyniesieniu przez niego kolejnej pustej, dajesz mu "na
    To jest powód a nie podstawa.

  • 16. Data: 2017-02-01 19:49:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-01-17 o 11:42, re pisze:

    > W jakim sensie? Po każdym kliencie otwierać urnę?
    > ---
    > Przecież piszę, zliczać karty. Urnę otwiera się do zliczenia głosów.

    A eśli się nie zgadza, to co z tego wynika? Bo zlicza sie wydane karty i
    liczy te w urnie "od zawsze".

  • 17. Data: 2017-02-01 20:15:21
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > A eśli się nie zgadza, to co z tego wynika? Bo zlicza sie wydane karty i
    > liczy te w urnie "od zawsze".

    W niektórych krajach urny są przezroczyste.

    *TYLKO ŻE* jest to ochrona przed fałszerstwami wyborczymi kosztem
    zmniejszania ochrony tajności głosowania. Wiec warto wiedzieć co
    się chroni kosztem czego i *starannie* rozważać czy *już* warto.

    --
    A. Filip
    Gdzie moda panią, rozum sługą. (Przysłowie polskie)

  • 18. Data: 2017-02-01 20:20:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]

    >zmniejszania ochrony tajności głosowania. Wiec warto wiedzieć co
    >się chroni kosztem czego i *starannie* rozważać czy *już* warto.

    Co i tak nas nie uchroni przed niektorymi "przestepstwami".
    Ktos moze karte wyniesc, ktos inny wrzuci trzy naraz.

    Musi stac straznik i pilnowac ... i kamere miec, bo oko jest zawodne.

    Albo karte podajemy straznikowi, on sprawdza, i wrzuca.

    J.

  • 19. Data: 2017-02-01 21:13:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-02-17 o 20:20, J.F. pisze:

> [...]

    Moim zdaniem nie warto. Mające wpływ na wynik oszustwo "na flaszkę" w
    mojej ocenie możliwe jest li tylko przy wyborach samorządowych. Tu, by
    zostać radnym, to bywa, że wystarczy 200~300 głosów. No więc
    kilkadziesiąt oszukańczych głosów faktycznie może mieć jakieś znaczenie.

    Przy wyborach do Sejmu, Senatu czy na Prezydenta RP, to jest to kwestia
    jakiś milionów głosów, czy setek tysięcy. Sądzę, że na tym poziomie, to
    bardziej liczy się "pozycjonowanie" na liście, czy odpowiednia
    "kampania". By skołować "za flaszkę" tysiące głosów, to by o tym musiało
    wiedzieć pewnie kilkadziesiąt osób i wcześniej, czy później skończyłoby
    to się jakąś "zadymą".

  • 20. Data: 2017-02-01 23:52:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > Przecież piszę, zliczać karty. Urnę otwiera się do zliczenia głosów.

    A eśli się nie zgadza, to co z tego wynika? Bo zlicza sie wydane karty i
    Po głosowaniu a mnie chodzi o zliczanie na bieżąco.