    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestepstwo wyborcze
    Date: Tue, 24 Jan 2017 22:24:47 +0100 (CET)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > W pozostałym zakresie nie zajmę stanowiska, bo już nad tym się
    > zastanawialiśmy i w sumie nie za bardzo widzę podstawę do zakazu
    > wynoszenia karty wyborczej z lokalu komisji. Przecież nie można
    > wykluczyć, że następnie by przyszedł i ją wrzucił. Fakt, taki zakaz
    > powinien poniekąd być, bo te karty do głosowania, to nie jakieś banknoty
    > i podejrzewam, że w stosunkowo prosty sposób dałoby się je podrobić
    > choćby na kolorowej drukarce, co w dalszej kolejności wprowadziłoby
    > spore zamieszane wynikające z faktu, że w urnie byłoby więcej kart, niż
    > wydano.

> [...]

    Na logikę "nie prawnika" mógł być oskarżany o usiłowanie KK-248.5
    (odstąpienie karty innej osobie) ale prokuratura wybrała KK-248.3
    (zniszczenie, uszkodzenie, ukrywanie lub podrabianie dokumentu
    wyborczego) jako bardziej "elastyczne" szczególnie przy
    obfotografowywaniu. Można skazać za usiłowanie (potem) podrobienia,
    za (nieskuteczne) ukrywanie, za usiłowanie zniszczenia zależnie jak
    Wysokiemu Sądowi się akurat zechce spodobać.

    KK-248 http://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-szczegolna/
    rozdzial-xxxi-przestepstwa-przeciwko-wyborom-i-refer
    endum/art-248
    KK-13 http://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-ogolna/rozd
    zial-ii-formy-popelnienia-przestepstwa/art-13

    --
    A. Filip
    Nie dla psa kiełbasa, nie dla kota spyrka. (Przysłowie polskie)