    Subject: Re: Przestepstwo wyborcze
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 24 Jan 2017 21:41:21 +0100

    W dniu 24-01-17 o 21:30, J.F. pisze:

    > No to ja juz nie wiem - nie osiagnal czy osiagnal, czy po zabezpieczeniu
    > wrzucono do urny ? :-)

    W pozostałym zakresie nie zajmę stanowiska, bo już nad tym się
    zastanawialiśmy i w sumie nie za bardzo widzę podstawę do zakazu
    wynoszenia karty wyborczej z lokalu komisji. Przecież nie można
    wykluczyć, że następnie by przyszedł i ją wrzucił. Fakt, taki zakaz
    powinien poniekąd być, bo te karty do głosowania, to nie jakieś banknoty
    i podejrzewam, że w stosunkowo prosty sposób dałoby się je podrobić
    choćby na kolorowej drukarce, co w dalszej kolejności wprowadziłoby
    spore zamieszane wynikające z faktu, że w urnie byłoby więcej kart, niż
    wydano.

    Natomiast kategorycznie w mojej ocenie masz rację co co "usiłowania". No
    albo uznamy, że nie miał prawa wynosić tej karty, a zatem mamy do
    czynienia z przestępstwem dokonanym (znaleziono w samochodzie). Albo
    uznamy,że albo wyniesienie nie jest przestępstwem. Jedyne co mi do łba
    przychodzi, to że sprawca złożył obciążające go wyjaśnienia ina tym
    oparto zarzut.