  • 1. Data: 2004-03-01 19:16:25
    Temat: Przesladowanie przez administratora sieci
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    Witam
    Dzisiaj dostałem telefon od administratora sieci w ktorej sie znajduje (w
    którym mi groził że mnie odłaczy od sieci, i odda sprawe na policje).
    Ciekawostka jest to ze wtedy kiedy niby mnie przyłapał ze zmieniłem adres
    IP, i niby zakłuciłem innym urzytkownikom działanie internetu (to miałem
    właczonego linuksa gdize internet mi nie działa) Administrator mi wmawia ze
    niby wtedy kiedy ja zniknołem z sieci (weszłem na linuksa) to akurat zaczą
    miec kłopoty z siecia i oskarża mnie o to ze mu w jakis sposób zablokowałem
    jakiś obszar sieci. Co byście powiedzieli na ten temat???

  • 2. Data: 2004-03-01 19:59:46
    Temat: Re: Przesladowanie przez administratora sieci
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    zablokowałem
    > jakiś obszar sieci. Co byście powiedzieli na ten temat???

    Ja prawnikiem nie jestem, ale tez nie za bardzo rozumiem czego bys sie
    spodziewal... na moje oko powinienes sprobowac zalatwic sprawe ugodowo, bo
    faktycznie odetnie ci dostep. Np. powiedz ze nie rozumiesz o co mu chodzi i
    jak chce to moze przyjsc i poszperac po ustawieniach w twoim kompie.

    pozdr.
    Kris

  • 3. Data: 2004-03-01 20:16:13
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Mamy kilka możliwości.

    1. Admin mówiąc brzydko dupa i szuka winnego - niech ci przedstawi
    dowody (wiarygodne).
    2. Ty zapuściłeś jakiś super hiper haksiorski program - w tym konkretnym
    wypadku admin dupa, bo ja uważam, że chakierów (nie mylić z hakerami)
    należy "odstrzeliwać" (tzn. odcinać od sieci) bez ostrzeżenia.
    3. Masz błąd w konfiguracji Linuksa - jest taka zasada, że komputer
    należy podłączać do sieci po zainstalowaniu, spatchowaniu i prawidłowym
    skonfigurowaniu systemu i IMHO admin ma rację w takim wypadku, bo
    użytkownik odpowiada za poprawne skonfigurowanie swego komputera.

  • 4. Data: 2004-03-02 02:30:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c203o8$60s$1@nemesis.news.tpi.pl>, DawidPartyka wrote:
    > Dzisiaj dostałem telefon od administratora sieci w ktorej sie znajduje (w
    > którym mi groził że mnie odłaczy od sieci, i odda sprawe na policje).

    Jest jakis powód dla którego powtarzasz praktycznie to samo pytanie w
    nowym wątku?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-03-02 02:50:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    DawidPartyka wrote:

    > zaczą miec kłopoty z siecia i oskarża mnie o to ze mu w jakis sposób
    > zablokowałem jakiś obszar sieci. Co byście powiedzieli na ten temat???

    Że admin jest niekompetentnym cymbałem.

    W sieciach łączonych ethernetem z reguły robi się tak, że na sztywno
    przypisuje się IP do adresu MAC karty.

    OK - lekko upraszczam, ale chodzi o to, że w prawidłowo skonfigurowanej
    sieci nawet, jeśli się pomylisz i wpiszesz niewłaściwe IP, to prawidłowo
    ustawiony router nie powinien w ogóle takich pakietów dalej puścić.

  • 6. Data: 2004-03-02 06:56:03
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl> napisał w
    wiadomości news:c203o8$60s$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > jakiś obszar sieci. Co byście powiedzieli na ten temat???

    Zeby udwodnil swoj zarzut.

    WOJSAL

  • 7. Data: 2004-03-02 15:24:36
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    > Jest jakis powód dla którego powtarzasz praktycznie to samo pytanie w
    > nowym wątku?

    Nie. Powodem było to ze ja nie widze tej wiadomosci i postanowiłem na nowo
    napisac i wysłać.

  • 8. Data: 2004-03-02 16:56:26
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Ciekawostka jest to ze wtedy kiedy niby mnie przyłapał ze zmieniłem adres
    > IP, i niby zakłuciłem innym urzytkownikom działanie internetu (to miałem

    Teraz piszesz, ze zmieniles IP, przedtem pisales ze MAC ...

    ZDECYDUJ SIE

    Generalnie mozesz mu powiedziec, ze jest dupa i sie nie zna ;)
    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2004-03-02 17:24:15
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    > Teraz piszesz, ze zmieniles IP, przedtem pisales ze MAC ...

    Jesli sie zmieniło adres MAc to sie zmieni adres IP (serwer DHCP albo jakos
    tak).

  • 10. Data: 2004-03-02 17:25:27
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    > Zeby udwodnil swoj zarzut.

    Dzisiaj otrzymałem od niego zerwanie umowy i LOG niby udowadniajacy mi ze to
    ja:
    http://safelock2.republika.pl/1.jpg (pierwsza czesc logu)
    http://safelock2.republika.pl/2.jpg (druga czesc logu)

    Pozdrawiam