    From: "an" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeniesienie sie "na stałe" do uk.
    Date: Thu, 28 Jul 2005 11:59:31 +0200

    > Idziesz do ratusza/urzędu i wypełniasz druki wymeldowania się z pobytu
    > stałego bez podawania nowego adresu. Adnotacja dodatkowa: wyjazd zagranicę
    > na pobyt stały.

    Ok, a co z powrotem? Jesli bede chcial wrocic na miesiac-dwa, to czy musze
    sie meldowac? Nie bedzie w tym czasie zagrozenia ze strony wku?

    > Służby wojskowej możesz legalnie w ten sposób uniknąć, opodatkowania
    > niestety nie (np. ZUS). Tzn. nie unikniesz do końca.

    Czyli nie ma zagrozenia ze strony wku podczas przekraczania granicy, pobytu
    np. na swieta w pl? Jak bede traktowany po ukonczeniu 28 roku zycia? Jako
    rezerwista?

    > Wymeldowanie, jak najbardziej, utrata dokumentów, absolutnie nie. Nadal
    > będziesz posiadaczem polskiego dowodu, paszportu, prawa jazdy. Bez tego
    > nie
    > masz szans na opuszczenie kraju przecież.

    A czy w czasie kiedy jestem wymeldowany moge byc posiadaczem konta
    bankowego, samochodu w pl? Czy moge uczeszczac do szkoly? (zaoczna-wystarczy
    stawiac sie raz na 2-3miesiace..)

    > J/w: idziesz, wymeldowujesz się i wyjeżdżasz choćby dożywotnio. Nikt Cię
    > ścigać nie będzie, jeśli w tej chwili nie toczy się przeciwko Tobie
    > postępowanie lub nie orzeknięto zakazu opuszczania kraju. Podejrzewam, że
    > nie, więc jutro idź do urzedu, wymelduj się i pojutrze wyjedź i realizuj
    > się, gdzie chcesz.

    Nie toczy sie, wiec chyba tak zrobie..:-)

    >Podpowiem coś jeszcze: jeśli wyjeżdżasz na ponad 2
    > miesiące, to MUSISZ zgłosić ten fakt do urzędu a urząd zgłasza to do wku.
    > Jeśli wyjedziesz bez tego, będziesz nadal figurował im w bazie i będą Cię
    > próbowali łapać, dlatego jest obowiązek wymeldowania się i masz wtedy
    > święty spokój. Nie musisz podawać, do jakiego kraju jedziesz, po co i czy
    > ogóle zamierzasz wrócić. Po prostu zgłaszasz wyjazd na pobyt stały i
    > cześć.
    > Patrz Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych. Wszystko tam jest
    > wyjaśnione.

    No, ale jesli sie nigdzie nie zamelduje, to nie bedzie problemu? Jesli
    podpisuje umowe z pracodawca/kupuje samochod w uk itp. to czy bede mogl
    legitymowac sie polskim dowodem i podac adres w Polsce? (ten, z ktorego
    jestem wymeldowany)

    Wielkie dzieki za pomocne wskazowki.:-)

    Pozdrawiam serdecznie!

    An