  • Data: 2005-07-28 17:33:01
    Temat: Re: Przeniesienie sie "na stałe" do uk.
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "an" <n...@o...pl> napisał:

    > Ok, a co z powrotem? Jesli bede chcial wrocic na miesiac-dwa,
    > to czy musze sie meldowac?

    Tak, na pobyt czasowy. Chyba, że przyjeżdżasz na którko, 1-2 dni.

    > Nie bedzie w tym czasie zagrozenia ze strony wku?

    Będzie, jak przyjedziesz na dłużej, niż 2 dni. Teoretycznie.

    > Czyli nie ma zagrozenia ze strony wku podczas przekraczania granicy

    Oczywiście, że nie. Nie będziesz przecież ścigany listem gończym za wyjazd
    z kraju. Zrzuć wreszcie klapki z oczu z czasów PRLu - możesz wyjechać bez
    przeszkód.

    > Jak bede traktowany po ukonczeniu 28 roku zycia? Jako
    > rezerwista?

    Wtedy już WKU nie będzie Cię wzywać do odbycia zsw.

    > A czy w czasie kiedy jestem wymeldowany moge byc posiadaczem
    > konta bankowego, samochodu w pl?

    Te sprawy reguluje prawo bankowe i wewnętrzne regulaminy banku. Patrz dział
    konta i lokaty dla nierezydentów.

    > Czy moge uczeszczac do szkoly? (zaoczna-wystarczy
    > stawiac sie raz na 2-3miesiace..)

    Oczywiście! Sporo cudzoziemców studiuje zaocznie w Polsce nie mieszkając tu
    na stałe. Regulamin studiów wyjaśnia szczegóły.

    > No, ale jesli sie nigdzie nie zamelduje, to nie bedzie problemu?

    Jeśli nie będziesz mieszkał w Polsce, lub przyjedziesz na chwilę (np. na
    święta) to nie będzie żadnego problemu.

    > PS. Czy to ten Rico z pmtg? :)

    Oooj, stare dzieje...... ;-)

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Majątek należy prywatyzować poprzez powszechne uwłaszczenie,