    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Przemoc w matriarchalnym społeczeństwie.
    Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia,pl.soc.prawo
    <knlbai$p70$1@node1.news.atman.pl> <knlggk$v3h$1@node1.news.atman.pl>
    <knll82$hgq$1@node2.news.atman.pl> <knllv8$kso$1@dont-email.me>
    <knm09n$t1u$1@node2.news.atman.pl> <knm0mh$kso$4@dont-email.me>
    <519ee65b$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <knn2g9$rqu$1@node2.news.atman.pl>
    <1iyfe0zsisyz2$.yw4r06wedvkv.dlg@40tude.net>
    <knn51b$uco$1@node2.news.atman.pl>
    <xw4eflbgcfmn$.1666b05njmvx5.dlg@40tude.net>
    <519f556e$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 24 May 2013 21:19:55 +0200

    Dnia Fri, 24 May 2013 13:56:30 +0200, zgred napisał(a):

    > Ikselko, ktoś już Ci odpisał, ale ja rozszerzę. Gwałtem jest wykonanie
    > czynności seksualnej (czy jak się to nazywa) wbrew czyjejś woli. Jeśli
    > pani (albo dwie) uwiążą faceta np do balustrady i pobawią się jego
    > fiutem, choćby ręką - to on został zgwałcony.

    I wg Ciebie opisane przeze mnie przypadki świadczyć miałyby, ze nie wiem,
    jak szerokim pojęciem jest gwałt? - otóż ja opisałam KONKRETNE przypadki.
    Ni mniej, ni więcej.

    http://www.unigender.org/?page=biezacy&issue=05&arti
    cle=08

    "Tymczasem według kodeksu karnego przemoc fizyczna nie jest koniecznym
    warunkiem uznania gwałtu - ,,wystarczy" podstęp lub groźba użycia przemocy
    (2006). Ponadto wymieniona w art. 197, § 1 i 2 przemoc dotyczy
    obezwładniania ofiary. Bicie jej kwalifikuje się już jako szczególne
    okrucieństwo wymienione w § 3 (Polanowski, ibidem).

    Za konieczny warunek do zaistnienia gwałtu potocznie uważa się też
    penetrację waginy, tymczasem gwałtem w rozumieniu Art. 197 kodeksu karnego
    jest także wymuszony akt oralny i analny oraz inne czynności seksualne, np.
    powodowane chęcią zaspokojenia seksualnego dotykanie narządów płciowych
    ofiary czy jej piersi (Polanowski, ibidem; Kodeks karny, ibidem). "

    "Zbigniew Izdebski (ibidem) twierdzi, że polscy policjanci nie są
    przygotowani do pracy z ofiarami tego typu przemocy - podzielają oni
    stereotypowe przekonania i często zdarza im się sugerować, że ofiara sama
    sprowokowała przemoc seksualną. Według Izdebskiego podobnie zachowują się
    także lekarze, sędziowie i prokuratorzy. Diagnozy te potwierdza ankieta,
    którą Centrum Praw Kobiet przeprowadziło w lipcu 2000 roku w czterech
    polskich miastach (Tabela 2.). Wzięło w niej udział 135 pracowników i
    pracowniczek policji oraz 37 prokuratorów.

    Lp.

    Pytanie ankiety:

    Odpowiedzi wśród:

    Policjantów i policjantek

    Prokuratorów i prokuratorek

    1.

    Czy doprowadzenie do obcowania płciowego wbrew woli osoby poszkodowanej
    przy użyciu przemocy lub groźby jej użycia powinno być zakwalifikowane jako
    zgwałcenie?6)

    32,6% NIE

    18,9% NIE

    2.

    Czy wymuszanie zachowań prowadzących do zaspokojenia potrzeb seksualnych
    sprawcy wymuszenia, niestanowiących jednak pełnego obcowania płciowego w
    powszechnie przyjętym rozumieniu (dotykanie organów płciowych, stosunki
    oralne i inne formy współżycia bez penetracji pochwy) powinno być
    zakwalifikowane jako zgwałcenie?

    63% NIE

    35,1% NIE

    3.

    Czy należy uznać, że kobieta, która decyduje się pójść do domu nieznajomego
    mężczyzny pozwala tym samym na zachowania seksualne z jego strony i godzi
    się na obcowanie płciowe?

    48,1% TAK

    lub

    RACZEJ TAK

    43,2% TAK lub

    RACZEJ TAK

    4.

    Czy kobieta, która przyzwala na wstępne pieszczoty i wyraża wolę przerwania
    kontaktu erotycznego dopiero, gdy podniecony mężczyzna podejmuje próbę
    obcowania płciowego, ma do tego prawo, i czy w takiej sytuacji można mówić
    o gwałcie?

    44,4% NIE

    lub

    RACZEJ NIE

    37,8% NIE

    lub

    RACZEJ NIE

    5.

    Czy poniższe zachowania osoby pokrzywdzonej można uznać za okoliczność
    łagodzącą?7)

    ˇ Publiczne, całkowite lub częściowe, obnażanie się

    13,3% TAK

    24,3% TAK

    ˇ Zgoda na zachowania erotyczne lub o zabarwieniu erotycznym,
    takie jak pieszczoty, gry i zabawy erotyczne, pozowanie do zdjęć bez
    odzieży, wspólne oglądanie filmów pornograficznych

    66,7% TAK

    78,4% TAK

    ˇ Styl życia ofiary, polegający na częstym podejmowaniu
    przygodnych kontaktów seksualnych

    37% TAK

    27% TAK

    ˇ Zawodowe świadczenie przez kobietę usług seksualnych

    34,1% TAK

    35,1%TAK

    "

    Dedykuję te wyniki założycielowi wątku na temat prowokowania :->
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,