  • 1. Data: 2011-01-14 11:38:56
    Temat: Przemeldowanie w odrębie gminy
    Od: "bilbo" <b...@W...onet.pl>

    Witam,
    planuję w najbliższych miesiącach przemeldować się do innego mieszkania,
    znajdującego się w obrębie tej samej gminy. Czy będzie się to wiązało z
    koniecznością mojej osobistej wizyty w urzędzie miasta? Czy będę musiał
    wymienić dowód osobisty? Jako osoba niepełnosprawna mam duże kłopoty z
    dotarciem do urzędów, zwłaszcza zimą, nie jestem zbyt mobilny. Krótko
    mówiąc, czy można przemeldowanie załatwić pozostając w mieszkaniu?
    Pozdrawiam
    Lech

  • 2. Data: 2011-01-14 13:03:30
    Temat: Re: Przemeldowanie w odrębie gminy
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.01.2011 12:38, bilbo pisze:
> [...]
    > znajdującego się w obrębie tej samej gminy. Czy będzie się to wiązało z
    > koniecznością mojej osobistej wizyty w urzędzie miasta? Czy będę musiał

    Tak.

    > wymienić dowód osobisty? Jako osoba niepełnosprawna mam duże kłopoty z

    Tak. I nie tylko.

    > dotarciem do urzędów, zwłaszcza zimą, nie jestem zbyt mobilny. Krótko
    > mówiąc, czy można przemeldowanie załatwić pozostając w mieszkaniu?

    Jeśli jesteś ubezwłasnowolniony lub udzieliłeś komuś notarialnego
    pełnomocnictwa w tej sprawie (lub bardziej ogólne).

  • 3. Data: 2011-01-14 13:52:09
    Od: "bilbo" <b...@W...onet.pl>

    Andrzej Ława wrote:

    > Tak.

    > Tak. I nie tylko.

    > Jeśli jesteś ubezwłasnowolniony lub udzieliłeś komuś notarialnego
    > pełnomocnictwa w tej sprawie (lub bardziej ogólne).

    Nie jestem ubezwłasnowolniony na razie :) Po notarialne pełnomocnictwo
    zapewne trzeba udać się do notariusza....?

    Lech

  • 4. Data: 2011-01-14 13:57:24
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    W dniu 2011-01-14 14:52, bilbo pisze:

    > Nie jestem ubezwłasnowolniony na razie :) Po notarialne pełnomocnictwo
    > zapewne trzeba udać się do notariusza....?

    Można też zaprosić go do domu. Oczywiście za dopłatą. :)

    D.

  • 5. Data: 2011-01-14 14:18:55
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.01.2011 14:52, bilbo pisze:

    > Nie jestem ubezwłasnowolniony na razie :)

    Jeśli niepełnosprawność jest "tylko" ruchowa, to nie licz na taką
    możliwość ;)

    > Po notarialne pełnomocnictwo
    > zapewne trzeba udać się do notariusza....?

    Przypuszczam, że za odpowiednią dopłatą notariusz mógłby się skusić na
    wizytę w miejscu zamieszkania klienta. Tylko uprzedzam, że oni się cenią ;)

    Swoją szosą jeśli masz kogoś zaufanego, to takiego pełnomocnictwa warto
    udzielić nie tylko na tę jedną okazję - tylko na wszelkie inne urzędowe
    pielgrzymki. Bo na ułatwienia komunikacyjne to niestety nie ma co za
    bardzo liczyć - poruszanie się po dziurawych polskich drogach samochodem
    jest uciążliwe, a co dopiero np. na wózku...

    Tylko oczywiście ostrożnie.

  • 6. Data: 2011-01-14 18:06:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/14/2011 5:38 AM, bilbo wrote:
> [...]
    > dotarciem do urzędów, zwłaszcza zimą, nie jestem zbyt mobilny. Krótko
    > mówiąc, czy można przemeldowanie załatwić pozostając w mieszkaniu?

    dzwoniłeś do urzędu gminy zapytać?

  • 7. Data: 2011-01-14 19:46:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bilbo" <b...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zadzwoń do Biura Ewidencji Ludności, bo podejrzewam, że istnieje możliwość,
    by przyszedł pracownik do Ciebie. Co do zasady sam wniosek może chyba
    złożyć ktokolwiek, a problem jest przy odbiorze. Nie pamiętam, ale w każdym
    razie raz musisz być osobiście.

  • 8. Data: 2011-01-14 20:46:43
    Od: "bilbo" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > by przyszedł pracownik do Ciebie. Co do zasady sam wniosek może chyba
    > złożyć ktokolwiek, a problem jest przy odbiorze. Nie pamiętam, ale w każdym

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zadzwonię do Biura Ewidencji
    Ludności. Myślę, że rozwiązanie z poproszeniem notariusza o przyjście też nie
    jest złe, tylko nie wiem, ile mógłby sobie zażyczyć, ale może nie są to
    wielkie pieniądze, a operacja jednorazowa.
    Pozdrawiam
    Lech

  • 9. Data: 2011-01-14 20:53:43
    Od: "bilbo" <b...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
    > bardzo liczyć - poruszanie się po dziurawych polskich drogach samochodem
    > jest uciążliwe, a co dopiero np. na wózku...

    "Ostrożnie" odnosi się do tego, żeby nie dać zbyt wielkich pełnomocnictw
    komuś, kto może to wykorzystać nie tak jak bym oczekiwał? :)

    Możliwości komunikacyjne mam słabiutkie i pełnomocnictwo służy poprawieniu
    mojego funkcjonowania, że tak się wyrażę. Żeby nie "potykać się" o różne
    sprawy, które normalnie nie są wielkim problemem, ale czasami jednak tak.
    Lech

  • 10. Data: 2011-01-14 22:03:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/14/2011 2:53 PM, bilbo wrote:
    > "Ostrożnie" odnosi się do tego, żeby nie dać zbyt wielkich pełnomocnictw
    > komuś, kto może to wykorzystać nie tak jak bym oczekiwał?:)

    jeśli na podstawie tego połnomocnictwa sprzeda twoją chałupę, to
    komornik cie zgodnie z prawem eksmituje.
    Pełnomocnictwo w razie wojny razi bardziej niż atomówka.