  • 1. Data: 2011-01-14 10:56:57
    Temat: Normy budowlane - wygłuszenie podłogi
    Od: " " <p...@g...pl>

    Witam serdecznie

    Mam pytanie odnośnie prawa budowlanego (chyba). Chodzi o to, że znalazłem w
    internecie, że istnieją normy dotyczące przenikalności akustycznej podłogi i
    są one uwzględniane w przypadku budowy lub przebudowy domów. Mieszkam w bloku
    z roku 80. Podłogi, mimo że betonowe, były zawsze dosyć dobrze izolowane.
    Jednak parę lat temu sąsiadka przebudowała podłogę zamieniając na taką (jakiś
    gres chyba), którą w skrócie nazwę "bębnem". Zaczęła potem wynajmować to
    mieszkanie, co skazało mnie i jej najemców na permanentne konflikty. I teraz
    pytanie: Czy ponieważ sąsiadka pogorszyła parametry przenikalności podłogi
    mogę, czy to powołując się na normy, czy też argumentując to pogorszeniem
    jakości mojego życia i obniżeniem wartości mieszkania, mogę domagać się, aby
    przywróciła podłogę do co najmniej poprzednich parametrów.

    Co się tyczy złotych rad, to orientowałem się w kwestii wyciszenia sufitów w
    całym mieszkaniu, ale poinformowano mnie, że aby chronić się skutecznie przed
    dźwiękami uderzeniowymi musiałbym wygłuszyć też ściany, co nie wchodzi w grę.

  • 2. Data: 2011-01-14 16:50:51
    Temat: Re: Normy budowlane - wygłuszenie podłogi
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-01-14 11:56, p...@g...pl pisze:
    > Mam pytanie odnośnie prawa budowlanego (chyba)
    Może zapytaj na pl.misc.budowanie, forum muratora lub innym forum budowlanym
    Adam

  • 3. Data: 2011-01-16 18:38:36
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    adam <a...@g...pl> napisał(a):

    > Może zapytaj na pl.misc.budowanie, forum muratora lub innym forum budowlanym
    > Adam

    Forum muratora to faktycznie dobry pomysł. Dzięki za sugestię.