  • 1. Data: 2011-01-13 17:50:31
    Temat: Spadek po ojcu
    Od: "CabaJ" <j...@g...pl.pl>

    Witam,
    po zmarłym w 1988r. ojcu pięć osób dziedziczy działkę rolną wraz z domem
    mieszkalnym o łącznej pow. 1,2 ha.

    Mam pytanie, czy sąd zarząda ode mnie okazania uprawnień rolniczych. Czy
    będę musiał wykazać, że pracowałem w gospodarstwie rolnym. Jeśli tak, to jak
    ten wymóg "przeskoczyć". Co będzie gdy nie udowodnię, że pracowałem w
    gospodarstwie rolnym.

    Która ustawa reguluje sprawy spadkowe na rok 1988.

    Pozdrawiam,
    Jurek

  • 2. Data: 2011-01-13 19:03:51
    Temat: Re: Spadek po ojcu
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-01-13 18:50, CabaJ pisze:
    > Która ustawa reguluje sprawy spadkowe na rok 1988.

    kodeks cywilny w wersji obowiązującej w tym czasie
    (a więc z odrębnościami przy dziedziczeniu gospodarstw rolnych)

    KG

  • 3. Data: 2011-01-13 19:08:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > kodeks cywilny w wersji obowiązującej w tym czasie
    > (a więc z odrębnościami przy dziedziczeniu gospodarstw rolnych)

    Nie chcę mieszać, ale mam jakieś głupie przeświadczenie, że w wypadku tych
    przepisów wypowiadam sie trybunał i uznał przepisy za niekonstytucyjne. Z
    tym, że nie podejmuję się teraz oceny, na ile ma to wpływ na sytuację z
    1988 roku. No i 1,2 ha z domem, to niekoniecznie gospodarstwo rolne wg
    tamtejszych przepisów chyba.

  • 4. Data: 2011-01-13 19:25:35
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-01-13 20:08, Robert Tomasik pisze:
    > Nie chcę mieszać, ale mam jakieś głupie przeświadczenie, że w wypadku
    > tych przepisów wypowiadam sie trybunał i uznał przepisy za
    > niekonstytucyjne.

    Wypowiedział się.
    Tyle że odnośnie większości przepisów regulujących dziedziczenie
    gospodarstw rolnych spowodowało to ich uchylenie od wejścia w życie
    orzeczenia TK, a w prawie spadkowym podstawową zasadą jest stosowanie
    przepisów obowiązujących w chwili śmierci spadkodawcy

    > No i 1,2 ha z domem, to niekoniecznie
    > gospodarstwo rolne wg tamtejszych przepisów chyba.

    a to inna sprawa...

    KG