  • 1. Data: 2002-12-17 13:03:57
    Temat: Re: Przekroczenie terminu umowy - co mozna zrobic
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jacekraf napisa_(a):
    > A tak zupelnie a propos - czy jest to podstawa do zerwania umowy? Do
    > rekompensaty? Strasznie mnie to poruszylo gdyz przeciez moglem wziac urlop
    > na ten dzien i co wtedy by bylo?

    Wobec opóżnienia w rozpoczęciu wykonywania dzieła możesz odstąpić od
    umowy (art.635 kc). Ale czy na pewno tego chcesz?
    Jeśli nie, możesz dochodzić roszczeń związanych z nienależytym
    wykonaniem zobowiązania. W razie poniesienia kosztów spowodowanych
    opóźnieniem przysługiwałoby Ci odszkodowanie (art.477 kc) - ale przed
    sądem musiałbyś szkodę wykazać. I tak naprawdę to albo załatwisz sprawę
    polubownie, albo w ogóle zrezygnujesz, bo wątpię czy będzie Ci się
    chciało iść z tym do sądu..

    KG

  • 2. Data: 2002-12-17 13:32:42
    Temat: Przekroczenie terminu umowy - co mozna zrobic
    Od: "Jacekraf" <j...@a...net>

    Witam

    Pisze tutaj 1 raz, moze ktos mi pomoze.

    Zawarlem umowe na wymiane okien PCV. Umowa zostala zawarta w srode z
    terminem wykonania w ciagu 7 dni. Umowilem sie z wykonawca, ze przyjdzie do
    mnie we wtorek, czyli dnia szostego. Niestety wykonawca tlumaczac sie, ze
    nie dostal jeszcze okien od producenta przelozyl wykonanie uslugi na srode,
    czyli na ostatni dzien (jak wynika z umowy), na dzien siodmy. No i dzis (we
    wtorek) dzwonie do niego spytac sie kiedy przyjdzie, o ktorej godzinie. Na
    to on, ze wczoraj dzwonil wieczorem i przekazal synowi, ze nie bedzie mogl
    przyjsc w umowiony dzien, ze przyjdzie w czwartek - czyli dnia 8!!! Tu juz
    jest cos co mi sie nie podoba - klamie! Syn mowi, ze nie odebral zadnego
    telefonu, przeciez takich rzeczy nie zapomina sie przekazac!
    Tak czy inaczej, wykonawca mowi, ze wykona usluge dopiero w czwartek, czyli
    dnia 8 od zawarcia umowy. Jest to niezgodne z umowa, w ktorej zastrzegl
    sobie wykonanie w ciagu 7 dni. Niby nic, 1 dzien ale mnie to irytuje. To ze
    klamie, to ze przeciaga, to ze sam nie zadzwoni. To ze jest zimno strasznie
    tez!
    Niedotrzymanie terminu wykonania umowy jest podstawa do reklamacji. Tylko
    czego ja moge zadac? Upustu ceny uslugi? W pierwszej kolejnosci powinienem
    zalatwic to polubownie z wykonawca, zglosic mu swoja reklamacje i zadac
    upustu, tak? A jesli (to jest bardzo prawdopodobne) sie nie zgodzi? To co
    wtedy? Gdzie mam sie ubiegac i o co?
    Bardzo prosze o pomoc gdyz nie bardzo wiem co i jak zrobic w tej sprawie.
    Tak czy inaczej - jutro mija ostatni, 7 dzien od podpisania umowy, wiem, ze
    usluga nie zostanie wykonana w terminie.
    A tak zupelnie a propos - czy jest to podstawa do zerwania umowy? Do
    rekompensaty? Strasznie mnie to poruszylo gdyz przeciez moglem wziac urlop
    na ten dzien i co wtedy by bylo?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
    Rafal
    ====
    Rafal: MOJ_ID_CZYLIjacekraf(malpa)astercity(kropka)net_I_KO
    NIEC, gg 1704865,
    tlen - jacekraf

  • 3. Data: 2002-12-17 14:08:58
    Od: "Jacekraf" <j...@a...net>

    > Wobec opóżnienia w rozpoczęciu wykonywania dzieła możesz odstąpić od
    > umowy (art.635 kc). Ale czy na pewno tego chcesz?

    [cut]

    >I tak naprawdę to albo załatwisz sprawę
    > polubownie, albo w ogóle zrezygnujesz, bo wątpię czy będzie Ci się
    > chciało iść z tym do sądu..

    Nie, nie, jasne. wcale nie chce odstepowac od umowy teraz. Chcialem miec
    tylko pewnosc, ze mam podstawe do roszczen wobec uslugodawcy. Rozumiem, ze
    sprawe te nalezy zalatwic u podstaw czyli zupelnie polubownie (liczac na
    upust od ceny uslugi jako konsekwencje niewywiazania sie z terminu).

    Bardzo dziekuje za pomoc :)))

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2002-12-17 14:55:04
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > zalatwic to polubownie z wykonawca, zglosic mu swoja reklamacje i zadac
    > upustu, tak? A jesli (to jest bardzo prawdopodobne) sie nie zgodzi? To co

    To znaczy tak .. pewnie dales zaliczke, wiec on cie teraz trzyma za
    gardlo. Na poczatek zarządaj upustu. Pewnie sie nie zgodzi, wiec jak juz
    ci zamontuje te okna to mu powiedz, ze zaplacisz za 8 dni ;))

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/