    From: "Jacekraf" <j...@a...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przekroczenie terminu umowy - co mozna zrobic
    Date: Tue, 17 Dec 2002 13:32:42 -0000

    Witam

    Pisze tutaj 1 raz, moze ktos mi pomoze.

    Zawarlem umowe na wymiane okien PCV. Umowa zostala zawarta w srode z
    terminem wykonania w ciagu 7 dni. Umowilem sie z wykonawca, ze przyjdzie do
    mnie we wtorek, czyli dnia szostego. Niestety wykonawca tlumaczac sie, ze
    nie dostal jeszcze okien od producenta przelozyl wykonanie uslugi na srode,
    czyli na ostatni dzien (jak wynika z umowy), na dzien siodmy. No i dzis (we
    wtorek) dzwonie do niego spytac sie kiedy przyjdzie, o ktorej godzinie. Na
    to on, ze wczoraj dzwonil wieczorem i przekazal synowi, ze nie bedzie mogl
    przyjsc w umowiony dzien, ze przyjdzie w czwartek - czyli dnia 8!!! Tu juz
    jest cos co mi sie nie podoba - klamie! Syn mowi, ze nie odebral zadnego
    telefonu, przeciez takich rzeczy nie zapomina sie przekazac!
    Tak czy inaczej, wykonawca mowi, ze wykona usluge dopiero w czwartek, czyli
    dnia 8 od zawarcia umowy. Jest to niezgodne z umowa, w ktorej zastrzegl
    sobie wykonanie w ciagu 7 dni. Niby nic, 1 dzien ale mnie to irytuje. To ze
    klamie, to ze przeciaga, to ze sam nie zadzwoni. To ze jest zimno strasznie
    tez!
    Niedotrzymanie terminu wykonania umowy jest podstawa do reklamacji. Tylko
    czego ja moge zadac? Upustu ceny uslugi? W pierwszej kolejnosci powinienem
    zalatwic to polubownie z wykonawca, zglosic mu swoja reklamacje i zadac
    upustu, tak? A jesli (to jest bardzo prawdopodobne) sie nie zgodzi? To co
    wtedy? Gdzie mam sie ubiegac i o co?
    Bardzo prosze o pomoc gdyz nie bardzo wiem co i jak zrobic w tej sprawie.
    Tak czy inaczej - jutro mija ostatni, 7 dzien od podpisania umowy, wiem, ze
    usluga nie zostanie wykonana w terminie.
    A tak zupelnie a propos - czy jest to podstawa do zerwania umowy? Do
    rekompensaty? Strasznie mnie to poruszylo gdyz przeciez moglem wziac urlop
    na ten dzien i co wtedy by bylo?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
    Rafal
    ====
    Rafal: MOJ_ID_CZYLIjacekraf(malpa)astercity(kropka)net_I_KO
    NIEC, gg 1704865,
    tlen - jacekraf