  • 11. Data: 2003-12-27 15:35:20
    Temat: Re: Przekręt w pracy (krótka historia)
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "wieslaw" <vit30@==wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bshrf9$86e$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > podpisu na wniosku urlopowym a wtedy byłem w pracy poniewaz widnieja na
    > liscie obecnosci moje podpisy. Zona tez wniosku nie podpisywala.
    > 3. Za listopad dostalem połowe wyplaty , bo reszta to stwierdzil ze
    > niezwrocilem ciuchy robocze i musial pokryc to z moich pieniedzy. Tez
    > nic nie podpisywalem odnosnie ciuchow.
    >
    > Czyli jestem stratny ze bylem w pracy caly miesiac a mam wpisamny urlop
    > od polowy bez mojego podpisu ani wniosku o urlop , a druga rzecz to
    > starta za jakies szmaty co by mi bylo szkoda podloge zetrzec nimi.

    Wielkim niedopatrzeniem z Twojej strony było odejście z firmy bez złożenia
    formalnego wniosku o urlop wypoczynkowy i uzyskania na nim akceptacji
    przełożonego. Na przyszłość - przed udaniem się na urlop żądaj karty
    urlopowej.
    Odzież roboczą, jeżeli nie upłynął jeszcze okres jej zużycia, powinieneś
    zwrócić pracodawcy. Pracodawca, bez zażądania zwrotu tej odzieży, nie miał
    prawa do potrącania z tego tytułu żadnych kwot z Twojego wynagrodzenia.
    Żona bez upoważnienia z Twojej strony (na piśmie!!)nie powinna podejmować
    decyzji w sprawie łączącego Cię z pracodawcą stosunku pracy, a pracodawca
    też nie miał prawa do przyjmowania od niej jakichkolwiek oświadczeń w Twojej
    sprawie.
    Najlepiej (i bez kosztów) zwróć się w tej sprawie o poradę do Państwowej
    Inspekcji Pracy.
    Wytoczenie sprawy w Sądzie Pracy, bez konsultacji z PIP, może być ryzykowne,
    bo w przypadku przegranej będziesz musiał pokryć koszty (lub przynajmniej
    ich część).

    wa

  • 12. Data: 2003-12-27 17:11:04
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    No niestety kolego Fart ale wlasnie z Twojej odpowiedzi. Rozpoczynajacy
    watek opisal najdokladniej (tak mniemam) jak potrafil swoj problem.
    Oczekiwal odpowiedzi na konkretny problem a w zamian tego kolega Tolky
    zmieszal go z blotem. Ja osobiscie nie wywnioskowalem jakie motywy nim
    kierowaly ze zdecydowal sie wlasnie tak postapic a nie inaczej.Z kolei Ajgor
    probowal bronic Wieslawa przed przedwczesnymi osadami i robil to wedlug mnie
    logicznie. Ty natomias naskoczyles na Ajgora cyt. :
    > Rzygać mi się chce na takie wypociny, gdzie bez zapoznania się ze
    > sprawą określka się pracodawcę lub pracownika jako tego złego.
    > Prawdopodobnie człowieku jesteś w swoim mniemaniu, kurdelebele,
    > niedowartościowaną jednostką w przedsiębiorstwie, szefa uważasz za idiote
    > a sam niewiele wiecej jesteś wart od mojego papieru. to oczywiście moje
    > zdanie.
    W tym cytacie jednoczesnie przyznales mu racje i zbesztales go. Bo wlasnie
    probowal on uswiadomic Tolky -emu ze nie znajac sprawy nie powinien
    najezdzac na kogos. Ty przyznales to a pozniej zaprzeczyles sam sobie.
    Uwazam ze jezeli masz problemy z pracownikami to jest to tylko i wylacznie
    Twoja sprawa i nie powinienes tego przerzucac na nikogo z piszacych na te
    grupe. Ajgor popelnil jeden blad. A minowicie napisal : "Wszyscy dobrze
    wiemy, jacy sa dzis pracodawcy. Wiekszosc zasluguje na o wiele gorsze
    rzeczy." On rowniez jezeli ma jakies negatywne przejscia to nie ma prawa
    stosowac uogolnien bo ze u niego tak bylo to nie znaczy ze w wiekszosci
    przypadkow tak jest. Dam Ci rade, ja czytajac niektore watki tu na grupie
    wyznaje taka zasade: "madry nie powie nic a glupi pomysli ze tak musi byc".

    Serdecznie pozdrawiam

    Marcin

  • 13. Data: 2003-12-27 17:13:18
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > urlopowej.
    > Odzież roboczą, jeżeli nie upłynął jeszcze okres jej zużycia, powinieneś

    Tylko tutaj się nie zgodzę ...... odzież robocza i ochrony osobiste stanoią
    własność pracodawcy zarowno w trakcie okresu użytkowania, jak i po nim.
    Odzież roboczą pracownik nosi do zużycia a ochrony osobiste do utraty ich
    własności.
    Inaczej sądzili tylko komunistyczni robotnicy, ktorym się wydawało, że jak
    coś ... itd

    > Pracodawca, bez zażądania zwrotu tej odzieży, nie miał
    > prawa do potrącania z tego tytułu żadnych kwot z Twojego wynagrodzenia.

    Zaaaraz zaraz .... to czy tak było może w tej chwili tylko sąd ocenić.
    Czy jest zapis w regulaminie pracy o sposobie zakończenia pracy .... sądzę,
    że pracownik nawet nie ma pojęcia, że takowy gdzieś się znajduje na terenie
    przedsiębiorstwa i tam powinno być określone, jak się strony rozstają i co
    mają dopełnić. Napewno podpisał oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem
    :))))))))))))) a mnie to już starczy (no może na początek)
    i potrącić mogę. Świadectwo pracy jedynie w ostatnim dniu pracy ma pracownik
    otrzymać. to tyle.

> [...]
    ryzykowne,
    > bo w przypadku przegranej będziesz musiał pokryć koszty (lub przynajmniej

    Waczek wyrazy uznania za rzeczową wypowiedz .....

    Dodałbym jeszcze, że jeśli pacjent miał podpisaną z pracodawcą umowę o
    zakazie konkurencji w trakcie pracy (a podpisanie takowej z pracownikiem nic
    pracodawcę nie kosztuje)..... to ma przerąbane raczej i może się spodziewać
    konsekwencji z tego tytułu.

    pozdrawiam
    fart

  • 14. Data: 2003-12-27 17:26:53
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    dooobra dooobra już

    przepraszam wszystkjich za poprzednią moją wypowiedź,
    choć po niewczasie sam oceniłem ją i to powinno mi się zapisać na plus

    każdy może mieć słabszy emocjonalnie dzień

    pozdrawiam
    fart

    a niech strace!!!!!!!!
    jeszcze raz przepraszam

    kurdelebele ale poprawy za bardzo to nie obiecuje

    przynajmniej szczerze pisze

  • 15. Data: 2003-12-27 18:01:04
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    fart wrote:

    > nie masz pojęcia o sprawie i wypowiadasz się, sięgając do domysłów.
    > O czym to świadczy .......??????? o niczym .....

    Jak bys chociaz pokusil sie o przeczytanie calego watku, to wiedzial bys, ze
    ja nie wyrazalem osobnej wlasnej opinii tylko odpowiadalem na podobne
    domysly kogo innego.

    > Już kilka razy upominały mnie tutaj na tej grupie osoby kulturalne
    > .... bym nie używał słów określanych jako wulgarne

    Najwyrazniej cos u ciebie nie tak jest z kultura....

    > Prawdopodobnie człowieku jesteś w swoim mniemaniu, kurdelebele,
    > niedowartościowaną jednostką w przedsiębiorstwie,

    Wrecz przeciwnie. 21 lat pracuje w tym samym zakladzie (co chyba jednak
    swiadczy o mojej wartosci) i jestem uwazany za na tyle dobrego pracownika,
    ze dostaje innych (nawet starszych) na przeszkolenie.

    > szefa uważasz za
    > idiote

    Co mysle o swoim szefie, niech swiadczy fakt, ze niedawno ot tak dla kaprysu
    postawil wodke swoim podwladnym. A jest ich okolo 50. Oczywiscie wodke po
    pracy. Szefa mam bardzo dobrego i zycze go sobie do emerytury.

    > a sam niewiele wiecej jesteś wart od mojego papieru. to
    > oczywiście moje zdanie

    Nie sadz wszystkich podlug siebie. Jest takie przyslowie jak bys nie
    wiedzial.

    > Sam sobie wsadż głowę do kibla ..... ale wody nie spuszczaj ......
    > pooddychaj atmosferą Tobie przyjazną, tak mi się wydaję. To mja dobra
    > rada ..... może Tobie pomoże.

    Idiota.

    > Wszyscy wiemy, jacy sa dzisiaj pracownicy.

    > Czy byłeś kiedyś pracodawcą ???????????????????

    Aaaa... Juz rozumiem. Jestes pracodawca. Byc moze nawet tym szefem Wieslawa.
    No to ja juz wszystko wiem. I slucham cie tak samo, jak politykow, kiedy
    mowia ze sa uczciwi i chca tylko zrobic wszystkim dobrze. Standardowego
    polskiego pracodawce by zalapal za reke w czasie oszukiwania pracownika to
    by powiedzial, ze to nie jego reka.
    Jestes pewnie wlasnie taki.

  • 16. Data: 2003-12-27 18:01:17
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Marcin S. wrote:

    > Uderz w stol a nozyce sie odezwa. Buahahahaha.

    DOKLADNIE...

  • 17. Data: 2003-12-27 18:04:33
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    fart wrote:
> [...]
    > choć po niewczasie sam oceniłem ją i to powinno mi się zapisać na plus
    >
    > każdy może mieć słabszy emocjonalnie dzień

    No masz... A ja nie doczytalem dotad i odpowiedzialem na poprzednia.
    mam nadzieje, ze teraz znow nie dostane po lbie i nie zacznie sie
    bezsensowna klutnia.
    Dla mnie w kazdym razie EOT :)

  • 18. Data: 2003-12-27 18:15:48
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Najwyrazniej cos u ciebie nie tak jest z kultura....

    Tak ... ale pracuje nad tym przy wydatnej pomocy m.in. ludzi stąd.
    Są już efekty... małe bo małe ale są.

    > Wrecz przeciwnie. 21 lat pracuje w tym samym zakladzie (co chyba jednak
    > swiadczy o mojej wartosci) i jestem uwazany za na tyle dobrego pracownika,
    > ze dostaje innych (nawet starszych) na przeszkolenie.

    Nooo z tym to tak od razu bym się nie zgodził. Tutaj można polemizować.

    > Co mysle o swoim szefie, niech swiadczy fakt, ze niedawno ot tak dla
    kaprysu
    > postawil wodke swoim podwladnym. A jest ich okolo 50. Oczywiscie wodke po
    > pracy.

    Taki miał kaprys. Jego sprawa

    >Szefa mam bardzo dobrego i zycze go sobie do emerytury.

    Kolejny lizus

    > Nie sadz wszystkich podlug siebie. Jest takie przyslowie jak bys nie
    > wiedzial.

    > Idiota.
    a skoro się już przedstawiłeś to mimo wszystko mi miło
    fart jestem :))))

    > Aaaa... Juz rozumiem. Jestes pracodawca. Byc moze nawet tym szefem
    Wieslawa.

    Znowu zaczynasz rozumować lub myśleć ... a nie jest to, jak zauważyłem Twoją
    najmocniejszą stroną.
    Nie rób więc tego. Ja znam swoje wady ... ty nie pokazuj swoich.
    :)))))))))))))

> [...]
    > polskiego pracodawce by zalapal za reke w czasie oszukiwania pracownika to

    Twoje zdanie o standardowym pracodawcy jest dokładnie takie samo, jak moje o
    standardowym pracowniku ......... wy mi płaćcie a ja się zastanowię, czy
    będę pracował ..... coś mi się zdaje, że ten jeden zakład, jak dla Ciebie to
    zbyt mały horyzont i nie masz rozeznania.
    I nie twierdze, że pracodawcy są święci ale stosunek pracownika do pracy
    jest ...... pożałowania godny .....

    Człowieku kumunizm się skończył teraz już możesz tylko poprzez znajomości
    lub wiedzę znaleźć pracę.

    ahaaaaaa jeszcze jedno żeby było śmieszniej ... nie jestem już od dawna
    pracodawcą ..... ale nie jestem też pracownikiem ...
    mam własną działalność gospodarczą

    pozdrawiam
    fart

  • 19. Data: 2003-12-27 18:35:11
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    fart wrote:

    > Tak ... ale pracuje nad tym przy wydatnej pomocy m.in. ludzi stąd.
    > Są już efekty... małe bo małe ale są.

    :D

    > Nooo z tym to tak od razu bym się nie zgodził. Tutaj można
    > polemizować.

    Polemizowac, ze 21 lat, ze dostaje na przeszkolenie, ze pracuje, czy ze
    dostaje na przeszkolenie? ;D

    > Taki miał kaprys. Jego sprawa

    Ale przyznasz, ze szefa z takimi kaprysami raczej sie nie uwaza za idiote:)

    > Kolejny lizus

    No cos ty??? Przeciez sam napisales, ze uwazam szefa za idiote. To co ze
    mnie za lizus? Nawiasem mowiac on nie wie, ze tak o nim mysle, wiec chyba
    jednak nie lizus:) Jeszcze po za tym widze go moze ze trzy razy na miesiac,
    wiec nie mam jak sie podlizywac :)) Po prostu nie wcina sie w robote, dzieki
    czemu nie przeszkadza i wszystko dobrze idzie:)

> [...]
    > zastanowię, czy będę pracował ..... coś mi się zdaje, że ten jeden
    > zakład, jak dla Ciebie to zbyt mały horyzont i nie masz rozeznania.

    W moim zakladzie pracuje .. no nie wiem.. jakies.. 5? moze 10 tysiecy ludzi,
    ktorzy sa czyimis szefami. Ja znam bardzo wielu z nich. Oczywiscie nie
    wszystkich. Ale powiem ci ze niewielu wsrod nich jest takich, ktorzy
    zasluguja na inna opinie. A najgorsze ze oni sa przekonani o swojej
    niesamowitej wyzszosci. Im wiekszy kretyn, tym ma wieksza manie wiekszosci.
    Ale to juz temat na inna bajke.

    > I nie twierdze, że pracodawcy są święci ale stosunek pracownika do
    > pracy jest ...... pożałowania godny .....

    Wiesz co? Pewnie sie zdziwisz, ale zgadzam sie z toba calkowicie. Mysle, ze
    lenistwo jest nasza cecha narodowa. Mowi sie, ze jak by Polak zarabial 5
    razy wiecej, to by 5 razy lepiej pracowal. Ja mysle, ze jak by nawet
    zarabial 10 razy wiecej, i tak by tylko patrzyl, jak sie przespac w pracy. I
    wyobraz sobie, ze to pisze pracobiorca, a nie pracodawca:)))

    > Człowieku kumunizm się skończył teraz już możesz tylko poprzez
    > znajomości lub wiedzę znaleźć pracę.

    TYLKO przez znajomosci. Wiedza chyba raczej nie ma wielkiego znaczenia.

    > ahaaaaaa jeszcze jedno żeby było śmieszniej ... nie jestem już od
    > dawna pracodawcą ..... ale nie jestem też pracownikiem ...
    > mam własną działalność gospodarczą

    Czyli w pewnym sensie jestes i jednym i drugim. Sam siebie zatrudniasz i sam
    u siebie jestes pracownikiem:))

  • 20. Data: 2003-12-27 18:58:10
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Doobra nic do Ciebie nie mam
    ale

> [...]
    > zasluguja na inna opinie. A najgorsze ze oni sa przekonani o swojej
    > niesamowitej wyzszosci. Im wiekszy kretyn, tym ma wieksza manie

    cieeekawe, po 21 latach pracy nie wiedzieć, czy w zakładzie pracuje 5, czy
    10 tysięcy ludzi ..... :)))))))))))))))))))))))))))))))) można i tak
    :)))))))))))
    a może takie redukcje :))))))))))

    > TYLKO przez znajomosci. Wiedza chyba raczej nie ma wielkiego znaczenia.

    > Czyli w pewnym sensie jestes i jednym i drugim. Sam siebie zatrudniasz i
    sam
    > u siebie jestes pracownikiem:))

    nieeeee ja porostu nie mam do czynienia z kodeksem pracy, mnie on nie rusza
    ..... ja wiem ile jest problemów z pracodawcami i ludźmi .... dlatego wole
    umowy cywilnoprawne (jeśli to możliwe) i współdziałanie firm.

    Kodeks pracy to powalona ustawa ..... napisana w 1974 r. i dostosowywana do
    naszych realiów non stop i za każdym razem lepiej .... ale nie dla
    pracownika ani dla pracodawcy .......eeee tam to nie na temat :))))))))))

    pozdrawiam
    fart