    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przekręt w pracy (krótka historia)
    Date: Sat, 27 Dec 2003 16:35:20 +0100

    Użytkownik "wieslaw" <vit30@==wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bshrf9$86e$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Chciałem się zwolnic z pracy za porozumieniem stron w trybie
    > natychmiastowym , ale przełozony powiedział ze nie moge sie w taki
    > sposob zwolnic , tylko z dwutygodniowym okresem wypowiedzenia.
    > A więc w dniu 26.11.2003 złożyłem zwolnienie pisemne z okresem
    > dwutygodniowego wypowiedzenia bo tak mogłem się zwolnić bo miałem taką
    > umowę.Miałem jeszcze urlop nie wykorzystany więc od 27-go chciałem iść
    > na urlop po czym moje zatrudnienie wygasło 13.12.2003. Po rozmowie
    > przełożony zgodził się na to ze bede sobie mogl isc na urlop i
> [...]
    Wielkim niedopatrzeniem z Twojej strony było odejście z firmy bez złożenia
    formalnego wniosku o urlop wypoczynkowy i uzyskania na nim akceptacji
    przełożonego. Na przyszłość - przed udaniem się na urlop żądaj karty
    urlopowej.
    Odzież roboczą, jeżeli nie upłynął jeszcze okres jej zużycia, powinieneś
    zwrócić pracodawcy. Pracodawca, bez zażądania zwrotu tej odzieży, nie miał
    prawa do potrącania z tego tytułu żadnych kwot z Twojego wynagrodzenia.
    Żona bez upoważnienia z Twojej strony (na piśmie!!)nie powinna podejmować
    decyzji w sprawie łączącego Cię z pracodawcą stosunku pracy, a pracodawca
    też nie miał prawa do przyjmowania od niej jakichkolwiek oświadczeń w Twojej
    sprawie.
    Najlepiej (i bez kosztów) zwróć się w tej sprawie o poradę do Państwowej
    Inspekcji Pracy.
    Wytoczenie sprawy w Sądzie Pracy, bez konsultacji z PIP, może być ryzykowne,
    bo w przypadku przegranej będziesz musiał pokryć koszty (lub przynajmniej
    ich część).

    wa