  • 21. Data: 2019-12-30 17:20:02
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w
    <news:5e0a1e43$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]

    3a,75y,346.96h,88.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH6qBeYmvjY
    SNC4OBziKp6Q!2e0!7i13312!8i6656>

    > O na tej grupie nie mam cię w plonkownicy.

    Heh, juz nie raz mi tu odpisałeś, i nagle wytrzeźwiałeś? Ostrzegałem, że
    trafiasz do KF czasowo (już minął), ale będziesz pod nadzorem, gdy zaczniesz
    bzdury wypisywać. I własnie sie ten czas rozpoczął -- bełkot w stylu
    polityków, gdzie w jednej wypowiedzi dwie a czasem i cztery wykluczające sie
    tesy i dowody...

    > No dobra spróbuję.

    <cite>
    </cite>

    No własnie nie bardzo chcesz nawet, bo wyciąłes swój bełkot!

    > 1 - co było celem? IMHO celem było danie pierwszeństwa przed tą uliczką
    > z prawej - świadczy o tym to, że z drugiej strony znaku nie ma, ale
    > przede wszystkim że nie ma trójkątów na ścieżce (na tej wewnętrznej też
    > nie, choć być powinny).

    > 2- co wyszło? Źle oznakowane skrzyżowanie

    Czyli przyznajesz, że "tu jest przynajmniej jasno" jest bełkotem! Dzięki.

    > wychodzi na to, że samochody jadące z tej strony mają pierwszeństwo na d
    rowerzystami a rowerzyści
    > nad samochodami.

    Nie, nie wychodzi. Patrz moja odpowiedź do JFa.

    > Być może gdzieś się mylę,

    Piękny dupochron, tylko w jakim celu?

    > bo ani na pierwszy ani na drugi (definicja
    > znaków w rozporządzeniu o długiej nazwie) spora część kierowców nie
    > udzieli właściwej odpowiedzi.

    AOSC? Możesz rozwinąć dokładnie tylko to powyższe, co tam chciałes
    przekazać?

    > Dobra - teraz sobie pokrzycz.

    ROTFL

    --
    'Tom N'

  • 22. Data: 2019-12-30 17:37:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 17:06, 'TomN' pisze:

    > I znowu bełkot!
    >
    > co to znaczy "żeby było wiadomo ze sie zatrzymać"?
    >
    > Ale zawsze mozesz wskazać przepis, że A-7 nakazuje zatrzymanie. Prosze.

    Masz tak od urodzenia czy jakiś uraz?
    --
    Shrek

  • 23. Data: 2019-12-30 17:39:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 17:20, 'TomN' pisze:

> [...]
    > bzdury wypisywać. I własnie sie ten czas rozpoczął -- bełkot w stylu
    > polityków, gdzie w jednej wypowiedzi dwie a czasem i cztery wykluczające sie

    Dobra - zrobimy tak - ty mnie do swojej ja do swojej na tej grupie (BTW
    - może ktoś wie jak zrobić ogólną plonkownice w TB?) i spokój.

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2019-12-30 17:46:03
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Masz tak od urodzenia czy jakiś uraz?

    Merytorycznie potrafisz? Prosze.

    --
    'Tom N'

  • 25. Data: 2019-12-30 17:54:28
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Dobra - zrobimy tak

    Jednak słowa pisanego nie rozumiesz -- będziesz bzdury wypisywał, bedzie to
    pokazywane, czy chcesz czy nie chcesz tego widzieć, celem jest, żeby inni
    nie dali wiary kościołowi który tu (na usenecie) propagujesz swoim bełkotem

    CROSS: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    FUT: poster
    --
    'Tom N'

  • 26. Data: 2019-12-30 18:04:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 12:27, Jcek Maciejew pisze:
    > Jest sobie taki przejazd dla rowerów:
    > https://tinypic.pl/lvrcw73wg3vt
    >
    > Jak widać, ustawiono tam A-7 i B-20 dla rowerzystów. Tymczasem art.27 PoRD
    > mówi że rowerzysta na przejeździe ma pierwszeństwo i nie ma tam żadnych
    > warunków w rodzaju "ale nie może wjechać prosto pod samochód" albo "o ile
    > inne znaki nie stanowią inaczej". Jest to pierwszeństwo bezwarunkowe.

    taaa, jcek i logika to antonim :)))))))))

    > Tymczasem ustawienie zaprezentowanych znaków, będące de facto
    > administracyjną czynnością, usiłuje zmienić zapis ustawy, czyli prawa
    > wyższego rzędu. Zatem, IMO te znaki są nielegalne. Co sądzicie o takiej
    > wykładni?
    >

    > -- Jcek

    czyli jcek nienawidzi samego siebie, taki self-hating jcek :)))))))))))))

  • 27. Data: 2019-12-31 08:11:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Zastanawiałeś sie kiedykolwiek, czemu STOP jest ośmiokątem, a "Ustąp
    > ..." trójkątem odwróconym?

    hehehe pamiętam czasy, gdy stop był okrągły :)

    --
    http://kaczaus.zrzeda.pl

  • 28. Data: 2019-12-31 10:06:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 30 Dec 2019 14:48:45 +0100, użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > https://www.google.com/maps/@52.3110405,20.9602821,3
    a,75y,346.96h,88.56t/
    data=!3m6!1e1!3m4!1sH6qBeYmvjYSNC4OBziKp6Q!2e0!7i133

    W moim przypadku i rowerzysta i kierowca sądzą że nie mają pierwszeństwa.
    W twoim obaj sądzą że je mają. Dużo groźniejsze.

    --
    Jacek

  • 29. Data: 2019-12-31 10:21:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 30 Dec 2019 13:14:35 +0100, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Sądzimy, że autor wykładni nie ma zielonego pojęcia o przepisach i
    > kategorycznie nie powinien do czasu douczen ia się jeździć rowerem po
    > drogach publicznych. Kolejność stosowania przepisów - kierujący ruchem,
    > światła, znaki, przepis - to dość kardynalna zasada.

    Tomasik, prawo się konstruuje hierarchicznie. Fundamentem jest
    konstytucja, dalej ustawy które nie mogą być z nią sprzeczne a dalej
    rozporządzenia administracyjne które nie mogą być sprzeczne z ustawą.
    Tymczasem w PoRD jest art.5 który jak przetłumaczyć na nasze, mówi:
    Właściwie cały PoRD możesz mieć w d... ponieważ i tak masz jeździć wg.
    znaków ustawionych w administracyjnej procedurze przez urzędnika. I jak ci
    wprowadzi znakami ruch lewostronny to tak masz jechać. Oczywiście, nieco
    przerysowywuję, nie bić :)
    Trochę tak jakby tworząc Kodeks Karny i starannie ustalać w nim co jest
    przestępstwem i jaką za to karę dawać, na końcu zamieścić artykuł mówiący:
    W każdym szczególnym przypadku sędzia może pominąć zapisy niniejszej
    ustawy i orzec wg. swojego uznania. Tu się ceduje moc tworzenia prawa na
    rzecz władzy sądowniczej, w PoRD jest ona scedowana na rzecz władzy
    wykonawczej.
    Skutkiem tego w miastach gęstość znaków dochodzi do 100szt/km drogi a
    wszyscy je olewają jeżdżąc wg. przyjętych zwyczajów. Dlatego (i z innych
    powodów) twierdzę że PoRD jest postawione na głowie i nadaje się tylko do
    całkowitego przeredagowania.

    --
    Jacek

  • 30. Data: 2019-12-31 12:32:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > hehehe pamiętam czasy, gdy stop był okrągły :)

    Też pamiętam. Zaryzykuję, że do 1976 roku, bo nie chce mi się szukać.

    --
    Robert Tomasik