  • 21. Data: 2007-10-27 11:15:52
    Temat: Re: Przedruk artykułów na www
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    [...]

    > Kolega wyrządza Ci potencjalnie dużą krzywdę (mozesz zostać skazany
    > i mieć smród w papierach na parę lat). Cytowanie musi odbywac się
    > w odpowiednim kontekscie o którym mówi wspomniany wczesniej art. 29.

    Pisząc o fragmentach miałem na myśli pojedyncze zdania, a nie urywki
    utworów, o których traktuje art. 29.

  • 22. Data: 2007-10-27 11:22:02
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "seb" <p...@p...pl> writes:

    [...]

    > Pytam się, gdyż chcę być czysty i w legalny sposób przedstawiać
    > wiadomości na www.

    Wiadomości na pewno -- w końcu krótkie informacje prawsowe nie są
    przedmiotem prawa autorskiego. Z twoich poprzednich wypowiedzi
    wynika, że chcesz publikować cudze utwory. I takie -- ograniczone --
    prawo IMO dają ci art. 29 i art. 25 ustawy prawo autorskie.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 23. Data: 2007-10-27 11:43:14
    Od: "seb" <p...@p...pl>

    Witam!

    Problem rozwiązany :-)
    Bedę mieć pisemną zgodę na wykorzystanie materiałów na swojej www :-)

    Dzięki wszystkim za pomoc.

    Pozdrawiam!
    Seb.

  • 24. Data: 2007-10-27 12:23:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    seb pisze:

    > To w takim razie powiedzcie mi, w jaki sposób mogę umieszczać wiadomości na
    > swojej www?

    *WIADOMOŚCI* nie są przedmiotem Prawa autorskiego. Nie można zawłaszczyć
    sobie prawa do *INFORMACJI*. Natomiast (za wyjątkiem opisanych tu
    krótkich informacji prasowych) ochroną objęty jest *TEKST*.

    Czyli jeżeli chcesz poinformować (za stroną www.abc.pl), że w miescie X.
    otwarto nową linię autobusową, możesz to zamieścić, ale opisane własnymi
    słowami. Zamieszczenie tekstu z innej strony bez zgody własciciela PA
    może spowodowac odpowiedzialność cywilną, a czasem i karną.

    Podawany przez niektórych przypadek cytatu z reguły nie znajduje
    zastosowania w tego typu publikacjach. NIe są to z reguły cele naukowe
    czy dydaktyczne, mimo wszelkiego rodzaju zastrzeżeń i informacji w
    stopkach :-)

    Natomiast rozejrzyj się za serwisami pozwalającymi (ale to musi być
    jawnie napisane) na umieszczanie swoich tekstów pod pewnymi warunkami.
    Czasami zdarzają się serwisy udostępniające mechanizmy do automatycznego
    wbudowania treści w inny serwis. Tak jest np. we wprost.pl
    http://www.wprost.pl/wiadomosci/

    M.

  • 25. Data: 2007-10-27 12:32:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.10.2007 seb <p...@p...pl> napisał/a:
    > Witam!
    >
    > Problem rozwiązany :-)
    > Bedę mieć pisemną zgodę na wykorzystanie materiałów na swojej www :-)

    Od tej strony naszemiasto.pl? Ale oni umieszczają art. z innych stron
    czyli ich zgoda w żadnym stopniu nie wystarczy.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2007-10-27 13:01:08
    Od: "seb" <p...@p...pl>

    Nie, nie od strony naszemiasto.pl tylko od PolskaPress. Mam nadzieję, że się
    uda - zobaczymy w poniedziałek :)

  • 27. Data: 2007-10-27 13:28:09
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 27 Oct 2007 20:32:13 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Od tej strony naszemiasto.pl? Ale oni umieszczają art. z innych stron
    > czyli ich zgoda w żadnym stopniu nie wystarczy.

    Wystarczy. W przypadku sublicencji nie muszę dochodzić czy
    sublicencjodawca miał prawo mi jej udzielić.
    Gorzej, jeśli mam świadomość, że nie mógł, wówczas nie można mówić o
    działaniu w dobrej wierze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 28. Data: 2007-10-27 21:47:49
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    [...]

    > Czyli jeżeli chcesz poinformować (za stroną www.abc.pl), że
    > w miescie X. otwarto nową linię autobusową, możesz to zamieścić,
    > ale opisane własnymi słowami.

    Bez przesady -- można podać bezpośrednio właśnie tekst każdej prostej
    informacji prasowej, przynajmniej jeśli chodzi o prawo autorskie. Tak
    to widzę.

    > Zamieszczenie tekstu z innej strony bez zgody własciciela PA może
    > spowodowac odpowiedzialność cywilną, a czasem i karną.

    Nie tekstu, tylko utworu lub urywku utworu.

    [...]

    > Natomiast rozejrzyj się za serwisami pozwalającymi (ale to musi
    > być jawnie napisane) na umieszczanie swoich tekstów pod pewnymi
    > warunkami.

    Wikinews na przykład (licencje CC).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 29. Data: 2007-10-28 00:23:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.10.2007 Olgierd <n...@o...com> napisał/a:
    > Wystarczy. W przypadku sublicencji nie muszę dochodzić czy
    > sublicencjodawca miał prawo mi jej udzielić.

    Z czego to wynika?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2007-10-28 07:58:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 28 Oct 2007 08:23:26 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Z czego to wynika?

    Na szczęście przepisy nie są aż tak kazuistyczne. Jest jeszcze zwyczaj,
    bona fide i takie tam.
    A pośrednio wynika to z nemo plus iuris transfere potest quam ipse habet.