  • 1. Data: 2007-10-25 18:40:27
    Temat: [OT ?] nowy paszport (biometryczny) - brak biometrii
    Od: "cOOba" <p...@b...cy.rot13>

    Witam,

    Na wstępie, gwoli uprzejmości chciałbym wyjaśnić, iż tak naprawdę nie mam
    niemal w 100% pewności, iż to pytanie winno być zadane tutaj, a co gorsza
    nie mam pewności, gdzie się z tym zwrócić.
    Trafiłem akurat tutaj nie metodą - a skrobnę byle gdzie, a dlatego, że jeśli
    już gdziekolwiek jest najbliżej mojemu pytaniu to chyba tylko tutaj [choć
    sam szczerze w to wątpię]. Może po prostu ktoś zaglądający tutaj ma w tej
    kwestii jakiekolwiek doświadczenie. Jesli więc trafiłem 'kulą w płot' od
    razu usunę wiadomośc. Przechodząc do rzeczy: W dniu dzisiejszym złożyłem
    wniosek o nowy paszport (poprzedni 10-letni stracił ważność rok temu).
    Pytanie jest takie: O ile dobrze czytałem w sieci to (jak sama nazwa
    wskazuje) nowy paszport winen zawierać chip z zakodowanymi informacjami
    'biometrycznymi'. No właśnie - wątpliwość jest w tym, że składając dziś
    wniosek pobrano ode mnie wyłącznie - poza wspomnianym wnioskiem, 2 zdjęcia
    [wedle nowych wytycznych] oraz dowód opłaty paszportowej. No właśnie - skoro
    ma to być paszport z zakodowanymi informacjami biometrycznymi to skąd one
    mają pochodzić skoro ich ode mnie nie pobrano ? Niemożliwością wszak jest
    chyba zakodowanie czegoś do już wyrobionego paszportu ? Przepraszam, ze
    pytam w tym miejscu, rażąco NTG, ale zacząłem się obawiać, ze poprzez jakieś
    niedopatrzenie urzędnika w biurze paszportowym [a i moje, że o to od razu
    nie zapytałem] dokument, który za miesiąc odbiorę nadawał się będzie jako
    podstawka pod herbatę. Nie chciałbym bowiem przekonać się, że, okazując ów
    paszport przed styczniowym wyjazdem zostanę poinformowany, że taki paszport
    to się na.... nadaje i że mnie nie przepuszczą. Czy ktokolwiek mógłby
    cokolwiek n/t temat powiedzieć, jak to jest z kodowaniem tej biometrii - czy
    to urzędnik w biurze postąpił dobrze, a ja panikuję, czy faktycznie
    wszelkie poniesione wydatki pójdą na marne, bo bez tych 'pewnych cech'
    paszport będzie nieważny ?

    Za każde info serdeczne dzięki
    --
    --== cOOba ==--

  • 2. Data: 2007-10-25 19:50:00
    Temat: Re: [OT ?] nowy paszport (biometryczny) - brak biometrii
    Od: "miffy" <m...@n...pl>

> [...]
    > w tej kwestii jakiekolwiek doświadczenie. Jesli więc trafiłem 'kulą w
    > płot' od razu usunę wiadomośc. Przechodząc do rzeczy:

    O ja pierdziele... a nie możnabyło po prostu "przepraszam jeśli NTG" ?

> [...]
    > Pytanie jest takie: O ile dobrze czytałem w sieci to (jak sama nazwa
    > wskazuje) nowy paszport winen zawierać chip z zakodowanymi informacjami
    (...)

    A co mieli pobrać? Próbkę DNA? ;)
    Dane biometryczne będą pobrane ze zdjęcia.
    Cytat z pierwszej lepszej wygooglanej strony:
    "Paszport biometryczny - to książeczka paszportowa z umieszczonym w okładce
    mikroprocesorem, w którym zapisane będą :
    dane posiadacza paszportu - imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia,
    płeć, obywatelstwo, numer PESEL oraz data wydania i data ważności paszportu,
    seria i numer paszportu, nazwa organu wydającego,
    dane biometryczne - wizerunek twarzy i podpis posiadacza paszportu zapisane
    w formie elektronicznej. W latach następnych przewidziany jest również
    odcisk palca."
    Czyli wszystko ok, nie ma co się martwić :]

    Pozdrawiam
    M.

  • 3. Data: 2007-10-25 19:54:20
    Od: ledres <l...@o...pl>

    cOOba pisze:

> [...]
    > ma to być paszport z zakodowanymi informacjami biometrycznymi to skąd one
    > mają pochodzić skoro ich ode mnie nie pobrano ?

    Z tego co pisza tu:

    http://www.mswia.gov.pl/index.php?dzial=298&id=3998

    i tu:

    http://www.mswia.gov.pl/index.php?dzial=298&id=4028

    chyba wynika, ze "biometrycznosc" tych paszportow polega na tym, ze
    zdjecia musza spelniac okreslone standardy.

    pzdr. ledres

  • 4. Data: 2007-10-26 00:30:05
    Od: "cOOba" <p...@b...cy.rot13>

    "miffy" <m...@n...pl>

    > O ja pierdziele... a nie możnabyło po prostu "przepraszam jeśli NTG" ?
    Pewnie można było, co zapewne zaoszczędziłoby przynajmniej 25% wielkości
    elaboratu

    > A co mieli pobrać? Próbkę DNA? ;)

    Co mieli pobrać - gdyby chcieć dokładnie wypisywać, co znalazłem pod
    pojęciem danych biometrycznych to aż się nie chce wierzyć, że oni
    [urzędnicy] będą się w to wszystko bawić. I tak - pomijam już wymnieniony na
    jednej ze stron opisujących biometrię wzór siatkówki oka [przepraszam, ale
    na cholerę to komu ?], ale ot, choćby prozaiczny, wspomniany przez Ciebie
    zresztą później, odcisk palca.

    > Dane biometryczne będą pobrane ze zdjęcia.
    OK, teraz to rozumiem ;)

    > Cytat z pierwszej lepszej wygooglanej strony:
    > "Paszport biometryczny - to [...]

    Widać źle szukałem, bo to, co znalazłem choćby tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Paszport_biometryczny (fakt, może nie
    najwiarygodniejsze źródło) o czymś takim, jak Ty raczyłeś nadmienić, nie
    wspomina.

    > W latach następnych przewidziany jest również odcisk palca."
    > Czyli wszystko ok, nie ma co się martwić :]

    No właśnie - sęk w tym, iż myślałem, że taki, wydawałoby się podstawowy
    element tejże biometrii pobierany jest od razu :) No nic. Sorry, że
    zawróciłem d# i jak widać teraz faktycznie (by nie powiedzieć fucktycznie
    :) ) nie ma się czym martwić.

    > Pozdrawiam
    > M.

    Również.
    EOT
    --
    --== cOOba ==--

  • 5. Data: 2007-10-26 08:26:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "cOOba" <p...@b...cy.rot13> napisał w wiadomości
> [...]

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Paszport_biometryczny (fakt, może nie
    > najwiarygodniejsze źródło) o czymś takim, jak Ty raczyłeś nadmienić, nie

    Wikipedia to raczej zadne zrodlo.

    Te paszporty sa raczej tylko "biometrical ready" :)

    Pozdrawiam
    SDD