    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedruk artykułów na www
    Date: Sat, 27 Oct 2007 14:23:04 +0200

    seb pisze:

    > To w takim razie powiedzcie mi, w jaki sposób mogę umieszczać wiadomości na
    > swojej www?

    *WIADOMOŚCI* nie są przedmiotem Prawa autorskiego. Nie można zawłaszczyć
    sobie prawa do *INFORMACJI*. Natomiast (za wyjątkiem opisanych tu
    krótkich informacji prasowych) ochroną objęty jest *TEKST*.

    Czyli jeżeli chcesz poinformować (za stroną www.abc.pl), że w miescie X.
    otwarto nową linię autobusową, możesz to zamieścić, ale opisane własnymi
    słowami. Zamieszczenie tekstu z innej strony bez zgody własciciela PA
    może spowodowac odpowiedzialność cywilną, a czasem i karną.

    Podawany przez niektórych przypadek cytatu z reguły nie znajduje
    zastosowania w tego typu publikacjach. NIe są to z reguły cele naukowe
    czy dydaktyczne, mimo wszelkiego rodzaju zastrzeżeń i informacji w
    stopkach :-)

    Natomiast rozejrzyj się za serwisami pozwalającymi (ale to musi być
    jawnie napisane) na umieszczanie swoich tekstów pod pewnymi warunkami.
    Czasami zdarzają się serwisy udostępniające mechanizmy do automatycznego
    wbudowania treści w inny serwis. Tak jest np. we wprost.pl
    http://www.wprost.pl/wiadomosci/

    M.