  • 1. Data: 2007-10-25 21:43:28
    Temat: odpis umowy - czy jest dowodem istnienia umowy?
    Od: Wojtek <wojtek@wytnij_to.mail.wroclaw.pl>

    Notarialne potwierdzenie zgodności odpisu umowy, bez potwierdzenia
    własnoręczności podpisów jest dowodem zawarcia umowy o treści zawartej w
    odpisie?
    Czy jest to niewystarczający dowód faktu istnienia umowy?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2007-10-26 00:14:29
    Temat: Re: odpis umowy - czy jest dowodem istnienia umowy?
    Od: "industrial" <i...@o...eu>

    Użytkownik "Wojtek" <wojtek@wytnij_to.mail.wroclaw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpisie?
    > Czy jest to niewystarczający dowód faktu istnienia umowy?

    Taki odpis jest tylko dowodem istnienia zgodnego z nim oryginału. O zawarciu
    (w znaczeniu potocznym) czyli istnieniu umowy przesądza to, czy została
    zawarta (w sensie prawnym) i nie zachodzą żadne przesłanki jej nieważności.
    Jeśli podasz jakieś szczegóły sprawy, będzie łatwiej odpowiedzieć na Twoje
    pytanie. Ewentualnie możesz napisać do mnie maila, jeśli nie chciałbyś
    opisywać szczegółów tutaj.

    ind.

  • 3. Data: 2007-10-26 05:53:02
    Od: Wojtek <wojtek@wytnij_to.mail.wroclaw.pl>

    industrial pisze:
> [...]
    > odpowiedzieć na Twoje pytanie. Ewentualnie możesz napisać do mnie maila,
    > jeśli nie chciałbyś opisywać szczegółów tutaj.

    Opisana sprawa nie dotyczy rzeczywistości, są to rozważania czysto
    teoretyczne.

    Załóżmy, że nie zachodzą żadne przesłanki co do nieważności umowy.
    Zastanawia mnie tylko, czy taki odpis, na podstawie którego nie można
    stwierdzić autentyczności podpisów mógłby być wystarczającym dowodem
    istnienia umowy pomiędzy stronami w niej wskazanymi.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2007-10-27 11:42:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > stwierdzić autentyczności podpisów mógłby być wystarczającym dowodem
    > istnienia umowy pomiędzy stronami w niej wskazanymi.

    Odpis notarialny będzie dowodem zawarcia umowy dokąd żadna ze stron nie
    podniesie zarzutu, że podpis w umowie sfałszowano. Bo po takim zarzucie
    posiadacz samej kserokopii nie będzie w stanie dowieść, ze na o0ryginale
    był podpis osoby, która to kwestionuje.