  • 31. Data: 2007-10-28 08:11:01
    Temat: Re: Przedruk artykułów na www
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 28 Oct 2007 07:58:02 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Na szczęście przepisy nie są aż tak kazuistyczne. Jest jeszcze zwyczaj,
    > bona fide i takie tam.
    > A pośrednio wynika to z nemo plus iuris transfere potest quam ipse
    > habet.

    Aha, żeby nie było niedomówień (bo chyba faktycznie skupiłem się na wątku
    pobocznym): oczywiście nie dojdzie w ten sposób do skutecznego udzielenia
    sublicencji. Dlatego w interesie sublicencjobiorcy będzie złożenie przez
    dawcę w umowie zapewnienia, że prawa takie mu przysługują, a jeszcze
    lepiej jeśli odrębna klauzula zwolni biorcę z odpowiedzialności za
    ewentualne naruszenia praw osób trzecich spowodowane prawidłowym
    wykonaniem umowy.
    Zawsze będzie łatwiej o regres.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 32. Data: 2007-10-28 09:53:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.10.2007 Olgierd <n...@o...com> napisał/a:
    > Na szczęście przepisy nie są aż tak kazuistyczne. Jest jeszcze zwyczaj,
    > bona fide i takie tam.
    > A pośrednio wynika to z nemo plus iuris transfere potest quam ipse habet.

    No moment, to w zakresie cywilnym, a tu mamy odpowiedzialność karną.
    Jak już to pewnie klauzula ogólna kk w zakresie zawinione/niezawinione,
    ale mam wątpliwości czy jeśli ktoś się zabiera za takie publikowanie i
    zrobi np. tego co sugerujesz w drugim poście to mu się tak łatwo upiecze.

    --
    Marcin