    Date: Sun, 11 Sep 2022 11:48:16 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <7V9SK.166854$9f26.146054@fx09.ams1> <tfi3no$1e84o$1@dont-email.me>
    <631cae2a$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
    <f1bTK.412195$%fx6.236576@fx14.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY

    > Na pewno nie zaszkodzi sprawdzić z Makitą, ale to może być też tzw.
    > import równoległy, który np. tu u mnie zdarza się często. Sprzedawca
    > kupuje jak najbardziej oryginalne urządzenia tylko np. z rynku
    > chińskiego. Jest do tego oferowana gwarancja właśnie sprzedawcy, ale
    > nigdy nie jest dłuższa niż ta producenta (ponownie, u mnie,
    > niekoniecznie w Polsce). Ale może i jest opcja, że te na rynek chiński
    > mają gwarancje na rynek chiński i sprzedawca kombinuje, że jak się coś
    > popsuje to je po prostu tam wyśle.

    W takim razie powinno się ją dać zarejestrować z VPN ustawionego gdzie ś
    w Chinach. Bo inaczej jakby to mogło działać.

    > @Mateusz, masz jakiś do tego wszystkiego dokument gwaracyjny, gdzie jest
    > określony czas naprawy?

    To może trwać długo. Przy czym sprzedawca może kombinować tak, że
    mniejsze problemy sam naprawi, bo mu taniej, niż wysyłać wyjdzie. Nie
    wiem, czy Chińczycy za darmo po naprawie odeślą do Polski. Ale termin tu
    faktycznie może być kluczowy.

    Pytanie, czy da się korzystać z serwisu fabrycznego w Polsce. Mogą żądać
    dowodu nabycia w Polsce, czy choćby w Europie. Firmy niechętnie
    zezwalają na import równoległy.

    --
    Robert Tomasik