eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedłużona gwarancja SPRZEDAWCY › Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcolo
    gne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.high
    winds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Date: Thu, 8 Sep 2022 00:39:50 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.13.0
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <tf6umu$3rsfe$1@dont-email.me>
    <i...@4...com>
    <631871f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...com>
    <6318f14b$0$6201$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...com>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
    In-Reply-To: <3...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <63191db7$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
    X-Trace: 1662590391 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 557 185.192.243.253:65329
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3130
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:829757
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 07.09.2022 o 23:02, n...@o...pl pisze:
    >>>>> Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
    >>>>> niekoniecznie zgodnego z prawdą.
    >>>> Przedłużenie gwarancji jest dobrowolną akcją sprzedawcy. Na dobrą sprawę
    >>>> mógłby to uzależnić od posiadania przez klikającego kota. Warunek, jak
    >>>> warunek. Ważne, by to było gdzieś jasno napisane, bo "zaszycie" tego
    >>>> gdzieś w regulaminie, którego faktycznie mało kto czyta nie jest opcją
    >>>> "etyczną".
    >>> Nie, nie może o ile nie jest to zgodne z regulaminem Allegro.
    >> Regulamin ALLEGRO byłby jakimś argumentem, o ile takich praktyk
    >> zabrania. Ale skutki mogą być też tylko regulaminowe.
    > Zawieszenie konta to chyba wystarczająca kara.
    > Bo raczej nikt się ze skargą do UKOIK nie będzie bawił za nieuczciwe praktyki.

    Nie mam pewności, czy tego typu praktyka jest nieuczciwa. Jak już
    pisałem przedłużenie gwarancji jest dobrą wolą sprzedawcy i co do zasady
    może on tę wolę obwarować dowolnymi warunkami. Zawsze kupujący może
    uznać te warunki za niewłaściwe i nie przystąpić do tego programu
    przedłużenia gwarancji. W opisanym przypadku warunkami jest
    zarejestrowanie przedmiotu w jakimś tam systemie sprzedawcy oraz
    udzielenie pozytywnego komentarza w systemie ALLEGRO. W tym zakresie w
    mojej ocenie niczego złego nie ma.

    Problemem jest zaszycie tego drugiego warunku w jakimś regulaminie,
    który - jak celnie tu podniesiono - przeważnie w ogóle nie jest czytany.
    Teraz pytanie o intencje sprzedającego. Czy faktycznie chciał on wymusić
    pozytywne komentarze, czy akurat chodziło mu o to, że wiele osób tych
    komentarzy nie wystawia - zwłaszcza pozytywnych - więc istnieje spora
    szansa, że w razie awarii bedzie się mógł "wywinąć" takiem owego
    komentarza.

    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1