  • 1. Data: 2009-09-28 18:33:20
    Temat: Przedawnienie - kwestia jednego dnia
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Termin płatności - 10/09/2006
    Wpłynięcie pozwu - 11/09/2009
    W pozwie określono cyt: "termin płatności (wymagalności)" na 10/01/2006,
    wskazano też okres naliczania odsetek od 10/01/2006.

    Czy to się przedawniło? (przy założoeniu okresu przedawnienia 3 lata)

    Wydawało mi się że wymagalność powstaje w upływem terminu płatności,
    a więc tutaj 11/09/2006, ale może mi się tylko wydawało?

  • 2. Data: 2009-09-28 19:04:46
    Temat: Re: Przedawnienie - kwestia jednego dnia
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    >Wydawało mi się że wymagalność powstaje w upływem terminu płatności,
    >a więc tutaj 11/09/2006, ale może mi się tylko wydawało?

    A były w miedzy czasie jakieś wezwania do zapłaty??

  • 3. Data: 2009-09-28 19:09:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dawid pisze:

    > A były w miedzy czasie jakieś wezwania do zapłaty??

    A jakie to ma znaczenie?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-09-28 19:12:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dawid wrote:

    > A by?y w miedzy czasie jakie? wezwania do zap?aty??

    bez znaczenia

  • 5. Data: 2009-09-28 19:23:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 20:33:20 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > wskazano też okres naliczania odsetek od 10/01/2006.
    >
    > Czy to się przedawniło? (przy założoeniu okresu przedawnienia 3 lata)

    Przy tym założeniu się nie przedawniło, natomiast najwyraźniej wierzyciel
    się pomylił w rozpisce.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2009-09-28 19:34:22
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    > A jakie to ma znaczenie?

    z tego co kojarze to liczy się od ostatniego wezwania do zaplaty 3 lata -
    przynajmnije ktos mi tak kiedys tlumaczył

  • 7. Data: 2009-09-28 19:35:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dawid pisze:

    > z tego co kojarze to liczy się od ostatniego wezwania do zaplaty 3 lata -

    To nieprawda.

    > przynajmnije ktos mi tak kiedys tlumaczył

    A w to mogę uwierzyć.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-09-28 20:05:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-09-2009 o 21:23:12 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

    > Przy tym założeniu się nie przedawniło, natomiast najwyraźniej wierzyciel
    > się pomylił w rozpisce.

    Jak rozumiem przed sądem nie będzie miało znaczenia to że się pomylili
    w rozpisce, tylko faktyczna data wymagalności?

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-09-28 20:46:32
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    >
    > Wydawało mi się że wymagalność powstaje w upływem terminu płatności,
    > a więc tutaj 11/09/2006, ale może mi się tylko wydawało?

    Jeżeli termin płatności upłynął 10.09.2006, to roszczenie staje się
    wymagalne 11.09.2006, zatem pozew został wniesiony w terminie, ergo
    dobrze myślisz.

    --
    kuba

  • 10. Data: 2009-09-28 22:50:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dawid pisze:

    > z tego co kojarze to liczy się od ostatniego wezwania do zaplaty 3 lata -
    > przynajmnije ktos mi tak kiedys tlumaczył

    Jesteś łaskaw opowiadać brednie.

    Dlaczego to robisz?