  • 1. Data: 2003-06-05 19:42:33
    Temat: Przedawnienie art. 101 i 102 kk
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Mam pytanko do grupowiczów z dziedziny KK

    od kiedy biegnie przedawnienie za przestępstwo ścigane z oskarżenia
    prywatnego. Ściślej chodzi od kiedy biegnie termin zgodny z art.102 kk. Czy
    jeżeli sprawa nie może ruszyć bo oskarżony nie stawia się to należy uznać że
    postępowanie nie rospoczeło się i związku z tym przedawnienie upływa po
    trzech latach? Czy jednak sprawa pojednawcza wchodzi do rozpoczęcia
    postępowania?

    Przepraszam jeśli nie jasno to prószę zadać pytania dodatkowe?

    Stan_Z

  • 2. Data: 2003-06-05 20:32:42
    Temat: Re: Przedawnienie art. 101 i 102 kk
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stan_Z wrote:
> [...]
    > postępowanie nie rospoczeło się i związku z tym przedawnienie upływa po
    > trzech latach? Czy jednak sprawa pojednawcza wchodzi do rozpoczęcia

    Moim zdaniem powinno wystarczyć skierowanie aktu oskarżenia do sądu (a
    może doręczenie(?)), ewentualnie złożenie skargi na Policji (a może jej
    przesłanie do sądu?).

    KG

  • 3. Data: 2003-06-06 06:21:13
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    kurcze to nie rozumiem dlaczego przewodnicząca wydziału uznała sprawę
    zagrożoną przedawnieniem jeśli ma jeszcze 2 lata.
    Coś mi się zdaje że to chyba jest inaczej.

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-06-06 06:48:45
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stan_Z wrote:
    > kurcze to nie rozumiem dlaczego przewodnicząca wydziału uznała sprawę
    > zagrożoną przedawnieniem jeśli ma jeszcze 2 lata.

    Może relanie ocenia sprawność własnego wydziału ;)
    Ale w jaki sposób może mieć jeszcze 2 lata?

    KG

  • 5. Data: 2003-06-06 06:51:04
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stan_Z wrote:
    > Coś mi się zdaje że to chyba jest inaczej.

    trochę to stare, ale..
    Uchwała Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 15 kwietnia 1971 r. VI KZP
    79/70
    W sprawie o przestępstwa ścigane z oskarżenia prywatnego, za wszczęcie
    postępowania przerywającego w myśl art. 106 kk bieg przedawnienia należy
    uważać bądź wniesienie przez pokrzywdzonego aktu oskarżenia do sądu
    (art. 49 § 1 kpk), bądź złożenie przez niego przeciwko określonej osobie
    skargi do prokuratora lub MO w trybie art. 435 kpk, jeżeli oczywiście
    nastąpi to przed upływem przedawnienia określonego w art. 105 § 2 kk.

    KG

  • 6. Data: 2003-06-06 08:23:42
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Może relanie ocenia sprawność własnego wydziału ;)
    > Ale w jaki sposób może mieć jeszcze 2 lata?
    >
    > KG

    26 czerwca miną trzy lata i właśnie dali termin na 16 czerwca, a żeby było
    śmiesznie w aktach sprawy nie ma pełnomocnictwa dla adwokata oskarżonego ani
    nawet wzmianki w protokołach o ustanowieniu jakiegoś obrońcy. Natomiast jest
    wezwanie wysłane nie do oskarżonego tylko do Pani adwokt. Ciekawe zatem skąd
    wzięto adres kancelarii?
    A do mnie trafiły dwa powiadomienia o wyznaczeniu terminu wysłane tego
    samego dnia z różnymi godzinami rozprawy. :))

  • 7. Data: 2003-06-06 08:37:02
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stan_Z wrote:
> [...]
    > A do mnie trafiły dwa powiadomienia o wyznaczeniu terminu wysłane tego
    > samego dnia z różnymi godzinami rozprawy. :))

    To już wiesz dlaczego sprawa jest zagrożona przedawnieniem? ;))

    Ale jeśli uznajemy, że wszczęto postępowanie to chyba jeszcze 5, a nie 2
    lata?

    KG

  • 8. Data: 2003-06-06 11:47:58
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > To już wiesz dlaczego sprawa jest zagrożona przedawnieniem? ;))
    >
    > Ale jeśli uznajemy, że wszczęto postępowanie to chyba jeszcze 5, a nie 2
    > lata?

    no tak ale wniesienie pozwu było 3 lata temu. 2 sprawy pojednawcze
    (oskarżony nie stawiał się) 2 lata temu. Stąd moje wątpliwości z terminem
    wszczęcia postępowania

    Stan_Z