    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 12 Apr 2014 08:43:58 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Przedawnienie a brak pisma o przyznaniu odszkowania

    On Fri, 11 Apr 2014, rg wrote:

    > Może wytłumaczę tak:
    > 1. Szkoda powiedzmy 9 lat temu, zgłoszona do OC 8 lat temu.
    > 2. Odszkodowanie wypłacone 7 lat temu, ale nie dostałem pisma o przyznaniu
    > odszkodowania.
    > 3. Zgłoszenie sprawy do TU przerywa bieg przedawnienia, ale ponownie biegnie od
    > dnia otrzymania stanowiska TU (patrz poprzedni post z dzisiaj)

    Raz jeszcze.
    Idzie o samo sedno sprawy - piszesz że odszkodowanie dostałeś.
    Co do samej zasady, skoro odszkodowanie zostało wypłacone, to zostało
    "uznane", nie może się więc przedawnić.
    Czy zamierzasz podważać, np. jego wysokość?
    Albo np. zwrócić, twierdząc że nienależne ;)
    Bo tego NIE napisałeś.
    Ale wtedy *nie* otrzymałbyś odszkodowania!
    Dostałbyś "kwotę bezsporną", uznaną przez ubezpieczyciele, a nie
    odszkodowanie, którego chcesz, wbrew temu co napisałeś :)

    Nie można jednocześnie twierdzić że "dostało się odszkodowanie"
    i jednocześnie go chcieć (drugi raz ;)).
    Do tego zmierzałem :)
    Co do terminu przedawnienia, nie wypowiadam się.

    pzdr, Gotfryd