  • 1. Data: 2005-07-25 21:47:53
    Temat: Przechwytywanie korespondencji - odpowiedzialność karna
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Witam

    Jak ugryżć taką sprawe:

    Człowiek przechwytuje i zatrzymuje korespondencje.
    Nie otwiera, nie zapoznaje. Jedynie korespondencje oddaną pod jego
    opieke - doręczenie, zatrzymuje.

    Selektywnie.

    Nie jest pracownikiem poczty - czymś w rodzaju gońca. Wynajęty jest do
    noszenia tej właśnie korespondencji - umowa pomiędzy firmami.

    Po upomnieniu oddaje.

    Ile może dostać, i z jakego paragrafu.

    Kto może skarge wnieśc - odbiorca czy nadawca?

    Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2005-07-25 21:56:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Żyła napisał(a):

    > Nie jest pracownikiem poczty - czymś w rodzaju gońca. Wynajęty jest do
    > noszenia tej właśnie korespondencji - umowa pomiędzy firmami.

    Przede wszystkim ktoś tu narusza Prawo pocztowe

    Art. 47. 1. Operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność, z
    zastrzeżeniem ust. 2, świadczenia usług pocztowych, zwanych dalej
    "usługami zastrzeżonymi", polegających na:

    1) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym:

    a) przesyłek z korespondencją,

    > Po upomnieniu oddaje.
    >
    > Ile może dostać, i z jakego paragrafu.
    >
    > Kto może skarge wnieśc - odbiorca czy nadawca?

    Art. 57. 1. Do odpowiedzialności operatorów za niewykonanie lub
    nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się przepisy Kodeksu
    cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.

    Z tym, że ON nie jest operatorem.... w rozumieniu PP

    M.

  • 3. Data: 2005-07-25 22:13:23
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Maciej Bebenek wrote:

    W żaden sposób nie można się dopukać na priv - coś się z antyspamerem
    chyba stało.

    MZ

  • 4. Data: 2005-07-25 22:15:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:dc3n6i$q1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Czyli zatrudniając w firmie faceta, który ma moje faktury zawieść do
    księgowej niby łamię prawo pocztowe? Coś mi się to nie widzi.

  • 5. Data: 2005-07-25 22:17:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim facet nie wykonuje swoich obowiązków, więc można go
    zwolnić dyscyplinarnie. Odpowiedzialność karna jest uzależniona od tego,
    czy przenoszona przez niego korespondencja da się zakwalifikować jako
    dokument w rozumieniu kodeksu karnego, czy nie. Bo jeśli da, to po
    prostu gość odpowiada za ukrywanie dokumentu.

  • 6. Data: 2005-07-25 22:31:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > Czyli zatrudniając w firmie faceta, który ma moje faktury zawieść do
    > księgowej niby łamię prawo pocztowe? Coś mi się to nie widzi.

    Sformułowanie "Wynajęty jest do noszenia " w moim przekonaniu nie
    oznacza "jest etatowym pracownikiem", a tylko w takim przypadku mozna to
    prawo "lekko" nagiąć...

    M.

  • 7. Data: 2005-07-25 22:35:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:dc3p8a$7kb$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Sformułowanie "Wynajęty jest do noszenia " w moim przekonaniu nie
    > oznacza "jest etatowym pracownikiem", a tylko w takim przypadku mozna
    > prawo "lekko" nagiąć...

    Lekko nagiąć? Przecież ja nie mam zamiaru świadczyć takich usług, a
    jedynie chcę zanieść moją paczkę na miejsce. Moim zdaniem silnie
    przesadzasz.

  • 8. Data: 2005-07-25 22:42:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Lekko nagiąć? Przecież ja nie mam zamiaru świadczyć takich usług, a
    > jedynie chcę zanieść moją paczkę na miejsce. Moim zdaniem silnie
    > przesadzasz.

    Paczki to możesz nawet woźnicy powierzyć. Tu o listy chodziło - do 350 g

    Poczta próbowała ograniczyć prawo do "samodzielnego dostarczania listów"
    szczególnie tych za pokwitowaniem, twierdząć że są to właśnie usługi
    zastrzeżone. Ale jak na razie masz prawo samodzielnie zawieźć cioci
    kartkę z wakacji, nawet za pokwitowaniem ;-)

    M.

  • 9. Data: 2005-07-25 23:05:55
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > dokument w rozumieniu kodeksu karnego, czy nie. Bo jeśli da, to po
    > prostu gość odpowiada za ukrywanie dokumentu.

    Oferta od firmy do firmy?
    Pocztówki z wakacji?
    MZ

  • 10. Data: 2005-07-25 23:18:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oferta od firmy do firmy?
    > Pocztówki z wakacji?

    Oferta może być dokumentem, bowiem z jej doręczeniem prawo łączy skutki
    prawne. Pocztówka raczej nie.