  • 11. Data: 2011-09-30 07:39:45
    Temat: Re: Prywatna korenspondencja w pracy
    Od: DanW <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-30 09:02, Olgierd pisze:

    > Umi podglądać, będzie też umił ustawić.

    A kto zainstalował komunikator? Ja gdybym to zrobił na służbowym kompie
    to bym wyleciał z pracy

  • 12. Data: 2011-09-30 07:45:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 09:39:45 +0200, DanW napisał(a):

    > A kto zainstalował komunikator? Ja gdybym to zrobił na służbowym kompie
    > to bym wyleciał z pracy

    To masz zwariowanego chlebodawcę: przynoszenia komórek też zabrania? ;-)
    (A jak mu to bardzo przeszkadza, niech założy hasła użytkownikom. U mnie
    ostatnio nawet jabbera ludziom instalują ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 13. Data: 2011-09-30 08:06:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisa?(a):

    > To masz zwariowanego chlebodawcę: przynoszenia komórek też zabrania? ;-)
    > (A jak mu to bardzo przeszkadza, niech założy hasła użytkownikom. U mnie
    > ostatnio nawet jabbera ludziom instalują ;-)

    Hasła i zakaz przynoszenia komórek nie przeszkodzą plotkować między sobą
    na tematy nie związane z pracą ;) IMO potrzebne będą jeszcze kneble ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 14. Data: 2011-09-30 08:42:41
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 07:45:13 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > To masz zwariowanego chlebodawcę:

    Raczej nieogarnietego. Bo inaczej to moglby co najwyzej chciec zainstalowac
    komunikator, ale nie mialby tkaiej mozliwosci.
    Dobrze zarzadzana siec z domena skutecznie rozwiazuje rozne "chciejstwa"
    uzytkownikow. Tyle ze trzeba w nia "ciutke" zainwestowac.

    --
    Mark

  • 15. Data: 2011-09-30 08:48:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, januszek wrote:

    > Kris_Poland napisa?(a):

    > A technicznie nie da sie tego po prostu i zywczajnie zablokowac?

    Technicznie się da. Organizacyjnie... nie.
    Nie i już (*TUP* ;) - bo to z obserwacji wynika, nie
    z teorii, a dedukcję opartą o wniosek "tym gorzej dla
    faktów" wszyscy raczej znamy :>)
    To bywa głupi pomysł. A raczej skutki takie przynosi.
    "Prosto i zwyczajnie" przypomina znane skądinąd mocowanie
    sztućców łańcuchem :P (do tego zwyczajowo za krótkim)
    Owszem, działa, tyle że wydajność spada z innych przyczyn
    (przestają "kraść", ale za to maleje "przepustowość").

    > Chodzi
    > o to, ze na sluzbowym komputerze pracownik bedzie mogl uruchamiac tylko
    > te aplikacje, ktore sa potrzebne do pracy.

    I zgodnie ze stosownym prawem Murphyego, to co akurat mu będzie
    wyjątkowo pilnie potrzebne w czasie kiedy nie ma nikogo kto
    mógłby dostępy zmienić będzie "odcięte".
    A brak możliwości np. *służbowej* komunikacji z użyciem komunikatora
    stanowi zbędne i istotne utrudnienie (doświadczam, z drugiej
    strony, nie mogąc się prosto skontaktować) w całkiem wielu
    przypadkach, w których jest taka "polityka".

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-09-30 10:25:55
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik januszek napisał:
> [...]
    > o to, ze na sluzbowym komputerze pracownik bedzie mogl uruchamiac tylko
    > te aplikacje, ktore sa potrzebne do pracy.

    Da się, ale klient pocztowy może służyć zarówno do wysłania służbowego
    zamówienia jak i przepisu na placek babci Jasi.
    Czyli zablokować nie można, bo to jest narzędzie potrzebne do pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 17. Data: 2011-09-30 11:17:27
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-09-30 12:25, Tapatik pisze:

    > Da się, ale klient pocztowy może służyć zarówno do wysłania służbowego
    > zamówienia jak i przepisu na placek babci Jasi.
    > Czyli zablokować nie można, bo to jest narzędzie potrzebne do pracy.

    Można. Można udostępnić tylko wybrane strony www, w tym stronę z pocztą
    przez www dopuszczoną przez firmę, nad którą firma ma kontrolę i za
    przepis na placki babci Jasi jechać po premii.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 18. Data: 2011-09-30 16:17:28
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    > Da się, ale klient pocztowy może służyć zarówno do wysłania służbowego
    > zamówienia jak i przepisu na placek babci Jasi.
    > Czyli zablokować nie można, bo to jest narzędzie potrzebne do pracy.

    A gdyby tak ten sam przepis napisac na firmowej maszynie do pisania,
    jako nosnika uzyc firmowego papieru, wlozyc w firmowa koperte i
    przepchnac przez firmowa kancelarie, zeby to oznaczkowali i wyslali do
    cioci Ździsi z hameryki?

    Pozdro

    Maseł

  • 19. Data: 2011-09-30 17:43:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sądzisz, że pracownik w momencie przekroczenia bramy zakładu staje się
    > własnością pracodawcy?
    >
    > Gdyby się jednak na komputerze służbowym znalazła się prywatna
    > korespondencja (przypadkiem lub nie) to _nikt_ poza adresatem nie ma
    > prawa jej czytać. :(

    Adresatem wiadomości wysyłanej na służbowy komputer jest firma, a pracownik
    jest jej częścią.

  • 20. Data: 2011-09-30 17:46:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-30 19:43, Robert Tomasik pisze:

    > Adresatem wiadomości wysyłanej na służbowy komputer jest firma, a
    > pracownik jest jej częścią.

    Ale masz na to jakieś wsparcie?

    --
    spp