    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę! pomóż!Alimenty dla byłej żony?
    Date: Mon, 24 Jan 2005 10:59:43 +0100

    Dnia Sun, 23 Jan 2005 22:49:55 +0100, Roman Durlak <j...@o...pl>
    napisał:

    > Pare lat wstecz zas?dzono na korzy?? by?ej ?ony alimenty. By?em ponownie
    > ?onaty i mieli?my 2 córki aktualnej ?ony na wychowaniu. W s?dzie
    > us?ysza?em, ?e nie mam obowi?zku utrzymywa? dzieci ?ony i zas?dzi?
    > alimenty dla by?ej ma??onki.

    Prawidłowo. NIe masz obowiązku łożyć na przybrane dzieci, nie będą tez po
    tobie dziedziczyć.

    > Jako? radzili?my sobie do czasu mojej choroby, a od
    > grudnia 2004 roku jestem rencist?. Na utrzymaniu mam ?on? (bezrobotna) i
    > córk?, ucz?ca si? na studiach zaocznych, równie? bez pracy.

    Te okoliczności są w zasadzie nieistotne przy ustalaniu wysokości
    alimentów, ale warto je podnieść

    > Chc? za?o?y? spraw? o zaniesienie obowi?zku alimentacyjnego wobec by?ej
    > ?ony.

    No to w czym problem? Pozew o zmianę obowiązku alimentacyjnego z uwagio na
    zminiejszenie mozliwości zarobkowych - utrata zdolności do pracy.

    > Mo?? kto? kompetentny podpowie mi, czy jest szansa wygrania sprawy?

    Najbardziej kompetentna w tej kwestii byłaby chyba wrózka.

    > jak poprowadzi? t? spraw?, aby nie ponie?? kosztów, lub aby by?y jak
    > najmniejsze!

    W podanych okolicznościam ja bym zmniejszył alimenty. Musisz napisać, że
    twoje możliwości zarobkowe uległy zmniejszeniu - bo przeszedłeś na rentę.
    Jesteś częściowo/całkowicie niezdolny do pracy a renta wynosi..., masz na
    utrzymaniu zonę i córkę... ponosisz koszty leczenia... Powinno zadziałać,
    chociaż w sprawach alimentacyjnych nigdy nie wiadomo.

    --
    Falkenstein
    skazania.