  • Data: 2005-01-24 20:56:01
    Temat: Re: Proszę! pomóż!Alimenty dla byłej żony?
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R. wrote:

    > ale sama przyznasz ze cel matki bylo by zabrac jak najwiecej kasy na swoje
    > potrzeby.
    Celem jakiej matki, gdzie, kiedy?

    > Dziecku nie jest potrzebny palac do zycia. Co innego wyksztalcenie, co
    > innego zycie w luksusie.
    Do życia, to wystarcza miska mleka dziennie, jeśli tylko przyjmiemy
    punkt widzenia kogoś znacznie biedniejszego od nas.

    Przyjmując ten sam punkt widzenia, pałacem jest polskie mieszkanie w
    bloku (bo z prawdziwym szkłem w oknach, i do tego z prywatnym wodospadem
    z możliwością regulowania ciepłoty wody...)
    Oceniasz subiektywnie wg siebie. Dziecko milionera, przyzwyczajone do
    danego poziomu życia nie może nagle trafić o kilkanaście poziomów niżej
    (niezależnie od tego, że dla nas ten niższy poziom jest normą) A przy
    okazji ponoć w naszym kraju 22 mln ludzi żyje na granicy ubóstwa. Ich
    pogląd na temat tego, co wystarczy dziecku też jest inny niż Twój, tylko
    że w drugą stronę.
    > Jezeli nie pasuje dziecku zycie z matka moze mieszkac z ojcem czyz nie?
    Wszystko może. Tylko że ustalenie, z kim jest dziecko, to jedno, a
    ustalenie, w jakiej wysokości alimenty płaci druga strona, to drugie.
    Problem w tym, że w dzisiejszych czasach dziecko milionera ma
    zagwarantowany odpowiedni poziom życia nawet jeśli nie wychowuje się z
    ojcem.

    > Nie widzialbym uzaadnienia np aliomentow w wysokosci 100 tys, zl
    > miesiecznie przy zarobkach
    > 2 mln miesiecznie u ojca, jezeli ty widzisz to mnie oswiec.

    Równie dobrze mógłbyś powiedzieć - nie widzę uzasadnienia dla
    dziedziczenia milionów, skoro ludziom do życia wystarcza znacznie mniej.
    Albo - nie widzę uzasadnienia, żeby ktoś zarabiał 100 tyś. miesięcznie,
    jak są tacy, którzy zarabiają 800 zł i żyją.

    A takie alimenty mają to uzasadnienie, że zapewnią dziecku poziom życia,
    który nie będzie drastycznie niższy od tego, do którego dziecko się
    przyzwyczaiło.

    --
    MArta
    m...@N...pl