  • 1. Data: 2008-11-26 17:25:14
    Temat: Propozycja kary - długie
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Dzisiaj stawiłem się na wezwanie dotyczące przedstawienia propozycji kary w
    ramach samoukarania. Prokuratura przedstawiła propozycję kary łącznej na
    kare ograniczenia wolnosci na 8 m-cy w postaci prac społecznych po
    30h/mies.; zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych do lat 3 i dozór
    kuratora. Sprawa dotyczy przestępstwa pod postacią prowadzenia pojazdu pod
    wpływem srodków odurzających (marihuana) i posiadanie środka odurzającego w
    ilości poniżej 3g (także marihuana).

    Wstępnie zgodziłem się na warunki ukarania ze względu na późniejszą
    możliwość przedstawienia swoich racji (celem zmiejszenia kary - głównie
    zakazu prowadzenia pojazdów) przed sądem.

    W związku z tym mam kilka pytań. Czy w przypadku gdy moja decyzja (odnoście
    propozycji kary) nie zmieni się - propozycja zostanie zaakceptowana -
    dojdzie do sprawy sądowej podczas której będę miał szansę na obronę własną.
    Czy ewentualnie podczas takiej sprawy mam możlowość powołania świadków?

    Po przemyśleniu doszedłem do przekonania o błędnej decyzji. Uważam, że
    niezaakceptowanie warunków zaowocowałoby rozprawą podcxas której sąd mógłby
    zmienić karę, którą notabene uważam za zbyt wygurowaną.

    Kolejne pytanie moje brzmi, czy w takiej wytuacji istnieją jakiekolwiek
    okoliczności łagodzące na rzecz zmiejszenia kary? Mam na myśli np.
    sytuacje/miejsce w którym doszło do zatrzymania, przedstawienie sytuacji
    materialnej odwołującej się do jej pogorszenia poprzez utratę uprawnień,
    ewentualnie utrudnienie drogi zawodowej poprzez wyeliminowanie jednej z
    niewielu w moim przypadku możliwości, itp.?

    Mam 20 lat, brak ukończonej szkoły, nigdy nie byłem karany ani zatrzymany.
    Czy może mieć to jakie kolwiek znaczenie dla sądu?

    Proszę o opinie nt. mojej sprawy. Każda sugestia/porada jest mile widziana.

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 2. Data: 2008-11-26 18:02:29
    Temat: Re: Propozycja kary - długie
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 26 Lis, 18:25, "Wycior" <w...@w...pl> wrote:

    > W związku z tym mam kilka pytań. Czy w przypadku gdy moja decyzja (odnoście
    > propozycji kary) nie zmieni się - propozycja zostanie zaakceptowana -

    zaakceptowana przez kogo ?
    jeśli Prokurator zaakceptuje Twoją propozycje to skieruje sprawę do
    sądu
    w trybie art. 335 kodeksu postępowania karnego.

    Art. 335. (257) § 1. Prokurator może umieścić w akcie oskarżenia
    wniosek o wydanie wyroku skazującego i orzeczenie uzgodnionych z
    oskarżonym kary lub środka karnego za występek zagrożony karą
    nieprzekraczającą 10 lat pozbawienia wolności bez przeprowadzenia
    rozprawy, jeżeli okoliczności popełnienia przestępstwa nie budzą
    wątpliwości, a postawa oskarżonego wskazuje, że cele postępowania
    zostaną osiągnięte.

    > dojdzie do sprawy sądowej podczas której będę miał szansę na obronę własną.

    w takim wypadku NIE DOCHODZI do rozprawy w sądzie
    dochodzi do POSIEDZENIA w sądzie, gdzie prokurator odczyta akt
    oskarżenia i proponowaną karę, Sędzia spyta się czy
    oskarżony akceptuje tą propozycje i wtedy wyda on wyrok albo i nie. To
    nie jest tak, że Prokurator i Ty się dogadujecie i Sędzia to akceptuje
    w ciemno.
    Podczas takiego posiedzenia nie dyskutuje się nad wymiarem kary. Jeśli
    Sędzia stwierdzi, że propozycja Prokuratora jest zbyt surowa, albo
    zbyt łagodna skieruje sprawę na normalną rozprawę karną.

    > Czy ewentualnie podczas takiej sprawy mam możlowość powołania świadków?

    nie podczas POSIEDZENIA w trybie art. 335 k.p.k. nie ma możliwości
    powołania świadków,
    bo to NIE jest rozprawa karna.

    > Po przemyśleniu doszedłem do przekonania o błędnej decyzji. Uważam, że
    > niezaakceptowanie warunków zaowocowałoby rozprawą podcxas której sąd mógłby
    > zmienić karę, którą notabene uważam za zbyt wygurowaną.

    Jeśli się rozmyśliłeś, choć ze swojego doświadczenia uważam, że
    propozycja Prokuratora jest całkiem dobra, to
    wystarczy, że podczas posiedzenia w trybie art 355 k.p.k. możesz
    powiedzieć, że się nie godzisz na przedstawione warunki
    i wtedy Twoja sprawa czeka sobie w kolejce na rozprawę.

  • 3. Data: 2008-11-26 18:37:04
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 26 Lis, 18:25, "Wycior" <w...@w...pl> wrote:

    Jeśli się rozmyśliłeś, choć ze swojego doświadczenia uważam, że.....

    .... wkurzy to sędziego i dowali jeszcze ostrzej. Za zawracanie głowy.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2008-11-26 20:31:05
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > .... wkurzy to sędziego i dowali jeszcze ostrzej. Za zawracanie głowy

    Tego się boję właśnie. Jednak i tak chciałbym spróbować

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 5. Data: 2008-11-26 20:51:18
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 26 Lis, 19:37, "Nostradamus" <l...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli się rozmyśliłeś, choć ze swojego doświadczenia uważam, że.....
    >
    > .... wkurzy to sędziego i dowali jeszcze ostrzej. Za zawracanie głowy.

    nie tyle sędziego co prokuratora bo to on wychodzi z wnioskiem do sądu
    o wydanie
    wyroku wskazującego
    bo to prokurator przedstawia akt oskarżenia

    jeśli chcesz się wycofać z propozycji to lepiej porozmawiać z
    prokuratorem
    zanim on stworzy końcowy akt oskarżenia

  • 6. Data: 2008-11-27 12:14:39
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    nie tyle sędziego co prokuratora bo to on wychodzi z wnioskiem do sądu
    o wydanie
    wyroku wskazującego
    bo to prokurator przedstawia akt oskarżenia

    Ale to sąd musi organizować wokandę zamiast sprawę zakończyć w 5 minut w
    pokoiku;)

  • 7. Data: 2008-11-28 22:01:36
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Jeśli się rozmyśliłeś, choć ze swojego doświadczenia uważam, że.....
    >
    > .... wkurzy to sędziego i dowali jeszcze ostrzej. Za zawracanie głowy.

    Nie wkurzy, sędziowie są wyrozumiali, nie znając wszystkich
    faktów nie obrażją się o byle gówno.
    Wielu ludzi naprawdę uważa sędziów za idiotów, a tak nie jest.
    Co do wysokości kary na którą się pochopnie zgodziłeś to wydaje
    się ona maksymalna za tego rodzaju przestępstwo.
    Sąd rozważy również Twoje zachowanie przed i w trakcie procesu,
    rozważ podjęcie leczenia z nałogu (wiem, wiem co zaraz odpowiesz
    ale wierz mi że to będą banialuki bo gdy ja trawę paliłem to na stojąco
    pod dywan wchodziłeś i chętnie pokażę Ci groby ludzi którzy mówili że
    trawa nie uzależnia.) Podjęcie leczenia, opinie z ośrodka leczenia
    uzależnień,
    oponia biegłego lekarza psychiatry itp. bardzo mocno złagodziłyby
    Ci wyrok, który w gruncie rzeczy jest uznaniowy, głównie to Sędzia
    decyduje jak surową karę dostaniesz.

    Z doświadczenia w sprawie "samoukarania" ... wyszedłem na + :-)
    nie była to jednak sprawa o narkotyki, miałem małe możliwości
    udowodnienia że już jestem OK, chociaż była to prawda. A niestety
    w takich przypadkach jak mój możliwość udowodnienia że "nie jest się
    wielbłądem" jest trudna. Dla Sędziego jesteś po prostu niebezpiecznym
    narkomanem, chcesz niskiego wyroku to przekonaj go że to nieprawda.

    W Niemczech jest np. taka możliwość że poddajesz się co kilka
    miesięcy specjalnym testom antynarkotykowym (włączając w to alkohol)
    i NIE ZABIERAJĄ CI PRAWA JAZDY ... warunkiem jest jednak
    że zobowiążesz się do NIEUŻYWANIA żadnych środków dzialających
    podobnie do alkoholu (i alkoholu). Mówiąc krótko: w takiej sytuacji
    prawo jazdy nie zostaje Ci zatrzymane gdy DOBROWOLNIE
    zostaniesz CAŁKOWITYM ABSTYNENTEM.
    Badania są bardzo dokładne, badane są włosy oraz wątroba.
    Myślę że już niedługo będzie taka możliwość w Polsce.

    Pamiętaj że każda sprawa (posiedzenie sądu, przesłuchiwanie świadków
    biegłych itp) dodatkowo zajmuje cenny czas.
    25 spotkań w Sądzie w trakcie jednej sprawy z KK nie jest niczym
    nadzwyczajnym, chociaż w sprawie takiej jak Twoja byłby
    ich 4-5.

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 8. Data: 2008-11-28 23:10:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomy M. pisze:

    > Nie wkurzy, sędziowie są wyrozumiali, nie znając wszystkich
    > faktów nie obrażją się o byle gówno.
    > Wielu ludzi naprawdę uważa sędziów za idiotów, a tak nie jest.

    Też tak kiedyś myślałem.

    Niestety - to jednak bardzo często są idioci. Albo skończeni skurwiele.

  • 9. Data: 2008-11-29 03:51:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 00:10:13 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Niestety - to jednak bardzo często są idioci. Albo skończeni skurwiele.

    Chodzi o sprawe z Janek?
    Jakoś ucichła, a mógłbyś poinformować o dalszym ciągu bo sporo osób Ci tu
    (i nie tylko tu) kibicowało :)

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2008-11-29 13:36:01
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    wiadomości news:lba606-a21.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Też tak kiedyś myślałem.
    >
    > Niestety - to jednak bardzo często są idioci. Albo skończeni skurwiele.

    Przesada, ale z pewnością można trafić na kogoś kto od
    początku będzie do Ciebie uprzedzony :-(
    Zawsze (praktycznie) jest jednak możliwość apelacji od wyroku.
    Można rónież spróbować wniosku o zmienę Sędziego, wystarczy
    np. ochlapać go kałużą, małą sprzeczkę z nim wyreżyserować ;-)

    Proszę to ostatnie zdanie potraktować jako żart, nie chcę nikogo
    namawiać do oszustwa.

    Tomy M. www.ansibl.com