    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Propozycja kary - długie
    Date: Fri, 28 Nov 2008 23:01:36 +0100

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ggk50h$2gcf$1@opal.icpnet.pl...
    > Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > On 26 Lis, 18:25, "Wycior" <w...@w...pl> wrote:
    >

    > Jeśli się rozmyśliłeś, choć ze swojego doświadczenia uważam, że.....
    >
    > .... wkurzy to sędziego i dowali jeszcze ostrzej. Za zawracanie głowy.

    Nie wkurzy, sędziowie są wyrozumiali, nie znając wszystkich
    faktów nie obrażją się o byle gówno.
    Wielu ludzi naprawdę uważa sędziów za idiotów, a tak nie jest.
    Co do wysokości kary na którą się pochopnie zgodziłeś to wydaje
    się ona maksymalna za tego rodzaju przestępstwo.
    Sąd rozważy również Twoje zachowanie przed i w trakcie procesu,
    rozważ podjęcie leczenia z nałogu (wiem, wiem co zaraz odpowiesz
    ale wierz mi że to będą banialuki bo gdy ja trawę paliłem to na stojąco
    pod dywan wchodziłeś i chętnie pokażę Ci groby ludzi którzy mówili że
    trawa nie uzależnia.) Podjęcie leczenia, opinie z ośrodka leczenia
    uzależnień,
    oponia biegłego lekarza psychiatry itp. bardzo mocno złagodziłyby
    Ci wyrok, który w gruncie rzeczy jest uznaniowy, głównie to Sędzia
    decyduje jak surową karę dostaniesz.

    Z doświadczenia w sprawie "samoukarania" ... wyszedłem na + :-)
    nie była to jednak sprawa o narkotyki, miałem małe możliwości
    udowodnienia że już jestem OK, chociaż była to prawda. A niestety
    w takich przypadkach jak mój możliwość udowodnienia że "nie jest się
    wielbłądem" jest trudna. Dla Sędziego jesteś po prostu niebezpiecznym
    narkomanem, chcesz niskiego wyroku to przekonaj go że to nieprawda.

    W Niemczech jest np. taka możliwość że poddajesz się co kilka
    miesięcy specjalnym testom antynarkotykowym (włączając w to alkohol)
    i NIE ZABIERAJĄ CI PRAWA JAZDY ... warunkiem jest jednak
    że zobowiążesz się do NIEUŻYWANIA żadnych środków dzialających
    podobnie do alkoholu (i alkoholu). Mówiąc krótko: w takiej sytuacji
    prawo jazdy nie zostaje Ci zatrzymane gdy DOBROWOLNIE
    zostaniesz CAŁKOWITYM ABSTYNENTEM.
    Badania są bardzo dokładne, badane są włosy oraz wątroba.
    Myślę że już niedługo będzie taka możliwość w Polsce.

    Pamiętaj że każda sprawa (posiedzenie sądu, przesłuchiwanie świadków
    biegłych itp) dodatkowo zajmuje cenny czas.
    25 spotkań w Sądzie w trakcie jednej sprawy z KK nie jest niczym
    nadzwyczajnym, chociaż w sprawie takiej jak Twoja byłby
    ich 4-5.

    Tomy M. www.ansibl.com