  • 1. Data: 2008-11-26 10:32:44
    Temat: budowa gazociągu przez moją działke? pomocy
    Od: "AGA" <d...@g...pl>

    Witam!

    Mam w gorach piękną działke
    1ha , dojazd azfaltowy jestem w trakcie porziału
    na kikla małych działek

    i teraz gazowniach poinformowała mnie ze chca zrobić gazociąg przez moja
    działkę
    jakies odszkodowania mają dawac, domyslam się ze to jakies niewielkie
    pieniądze
    czy mogę się nie zgodzić?

    działka warta ok 200tys złotych w takim stanie jak jest teraz
    jak walna mi gazociąg to nikt tam domku nie wybuduje
    bo ponoc 20m od gazociągu trzeba bedzie się oddalić

    działka straci znacznei na wartości, gazownia robi jakies zebrania w tej
    sprawie
    jak ten temat pociągnać

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-26 14:18:50
    Temat: Re: budowa gazociągu przez moją działke? pomocy
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    AGA pisze:
> [...]
    > bo ponoc 20m od gazociągu trzeba bedzie się oddalić
    >
    > działka straci znacznei na wartości, gazownia robi jakies zebrania w tej

    A w jaki sposób poinformowali?

    Jak ktoś będzie chciał coś na twojej działce wybudować to musi posiadać
    na to twoją zgodę. Powinieneś z nim grzecznie porozmawiać i dowiedzieć
    się którędy? co? i jak? (oczywiście wskazane jest posługiwanie się
    mapami do celów projektowych lub opiniodawczych a nie kartką i ołówkiem).

    Może się okazać, że inwestycja będzie dla ciebie korzystna bo wydzielone
    przez ciebie działki będą miały od razu dostęp do gazu bo np. gazociąg
    będzie prowadzony w drodze dojazdowej do działek (a przy podziale
    działki o powierzchni 10000 m2 wydaje się, że taka droga gdzieś musi
    powstać).

    Moja rada jest taka żeby rozmawiać. Przecież możesz na tym zyskać, ale
    jeśli uznasz, że stracisz to nie wyrażasz zgody i już.

  • 3. Data: 2008-11-26 14:53:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AGA" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    Zacznijmy od tego, czy wiadomo coś konkretnie na temat rzeczonego
    gazociągu. co to za gazociąg? Lokalny? Jakaś magistrala zasilająca z
    Syberii? Jak ma biec, bo w gazowni też siedzą ludzie i nikt nie projektuje
    nitek gazociągu środkiem działek bez przyczyny, bo musieli by olbrzymie
    odszkodowania płacić. Jeśli Ci przeprowadzą gazociąg w sposób wykluczający
    budowę domu na działce budowlanej, to ostatecznie będą sobie musieli
    działkę kupić po prostu. Poza tym protesty właścicieli, choć ostatecznie da
    się obejść drogą sądową, to jednak strasznie wydłużają inwestycje.

    Zasadniczo optymalnym sposobem jest przeprowadzenie gazociągu tak ze 2
    metry od krawędzi. Domu i tak na samej krawędzi nie stawiasz, a rura nie
    koliduje z ogrodzeniem czy bramą.

  • 4. Data: 2008-11-26 15:55:32
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Andrzej <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Moja rada jest taka żeby rozmawiać. Przecież możesz na tym zyskać, ale
    > jeśli uznasz, że stracisz to nie wyrażasz zgody i już.

    Fajnie by było, gdyby można było tak po prostu sobie nie wyrazić zgody i już. ;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 5. Data: 2008-11-26 19:09:54
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    kuba pisze:

    > Fajnie by było, gdyby można było tak po prostu sobie nie wyrazić zgody i już. ;)
    >
    > pozdrawiam
    > kuba

    No wydaje mi się, że można nie wyrazić zgody. Jeśli masz wiedzę o tym,
    że ktoś może siłą do tego zmusić to podziel się doświadczeniami.

  • 6. Data: 2008-11-26 20:47:52
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Andrzej wrote:

    > No wydaje mi się, że można nie wyrazić zgody. Jeśli masz wiedzę o tym,
    > że ktoś może siłą do tego zmusić to podziel się doświadczeniami.

    Jasne, że zawsze można nie wyrażać zgody.

    Czasami jednak Twoja zgoda lub jej brak nikogo nie interesuje. Patrz:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wywłaszczenie_(prawo)

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 7. Data: 2008-11-26 21:14:20
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    To jest definicja. A teraz napisz (Ty albo ktoś, kto to przerabiał) jak
    często jest to stosowane i ile to trwa??

  • 8. Data: 2008-11-27 13:15:26
    Od: "AGA" <d...@g...pl>

> [...]
    > działkę kupić po prostu. Poza tym protesty właścicieli, choć ostatecznie
    > da się obejść drogą sądową, to jednak strasznie wydłużają inwestycje.

    To jakas wilka rura ma przechodzic przez nasza działke,ponoc 15m od niej
    mozna stawiac dom, czekm na mapki, które maja nam przesłać i zobaczymy co
    tam będzie.

    pozdrawiam wszystkich i dziękuje za opinie

  • 9. Data: 2008-11-27 17:42:21
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    kuba wrote:

    > Fajnie by było, gdyby można było tak po prostu sobie nie wyrazić
    > zgody i już. ;)

    Moje doświadczenie życiowe mówi, że w takim przypadku można nie tylko nie
    wyrazić, a nawet wyrazić zgode a jak przyjdą kopać powiedzieć "wała" i nikt
    nie wejdzie.....

    Z tego powodu gazociąg pierwotnie planowany po działce sąsiada ostatecznie
    poszedł po mojej (ok 5 lat temu). No chyba że mi ktoś wskaże konkretny
    przepis ....

    pozdrawiam

    pitpull

  • 10. Data: 2008-11-27 19:18:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To jakąś wilka rura ma przechodzić przez nasza działke,ponoc 15m od niej
    > mozna stawiac dom, czekm na mapki, które maja nam przesłać i zobaczymy co
    > tam będzie.

    Ja musiałem odstąpić 15 metrów od takiej rury, co po prostu doprowadza gaz
    do naszych domów i na osiedle obok. Jakby to była wielka rura, to raczej
    byłoby więcej.

    W mojej ocenie możesz od gazowni domagać się na pewno różnicyw cenie
    pomiędzy działką budowlaną a rolną, w obrębie tego terenu, który w wyniku
    ich inwestycji przestanie nadawać się do budowy. Więcej raczej nie wygrasz.