  • 61. Data: 2018-03-27 12:52:26
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 01:25:29 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > ja nie
    > sadzę, aby oni mieli jakiś plan uzyskania czegos od Igora robiąc to czy
    > tamto, a bardziej że działali na wk.. i dawali sobie upust jak juz im
    > sie przelało. Przeciez jakby działali racjonalnie, to by go w ogóle nie
    > dusili szczególnie tak mocno, że zostawią ślady. Któryś pewnie w jakims
    > momencie stwierdził, zawleczmy go do kibla bo tu moze wejść ktokolwiek.

    Wczorajsze Fakty TVN pokazały pouczający materiał o zatrzymaniu Stachowiaka
    na wrocławskim rynku. Gdyby nie mundury, powiedziałbym, że żulia katuje
    przypadkowego przechodnia, który im się nie spodobał. Takie miejsce jest
    monitorowane, więc funkcjonariusz z komisariatu, na podstawie obrazu z
    kamer, informował kolegów, kto z przechodniów filmuje zdarzenie. Policjanci
    skonfiskowali im komórki na kilka tygodni; do dziś nie wiadomo, na jakiej
    podstawie. Jeden z gapiów powiedział do policjanta - cytuję z pamięci -
    "zostaw go, przecież to k**wa człowiek", więc dostał mandat 500 zł, za
    używanie brzydkich wyrazów, ponieważ takie właśnie mamy prawo i
    sprawiedliwość.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

  • 62. Data: 2018-03-27 13:11:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 12:52:26 +0200, Olin napisał(a):

> [...]
    > "zostaw go, przecież to k**wa człowiek", więc dostał mandat 500 zł, za
    > używanie brzydkich wyrazów, ponieważ takie właśnie mamy prawo i

    A Wódz Naczelny Policji komentując sprawę powiedział: "Filmujcie i nie
    bójcie się" :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 63. Data: 2018-03-27 14:08:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]
    >katuje
    >przypadkowego przechodnia, który im się nie spodobał.

    Tam byl szerszy kontekst - ponoc zlapali kogos, uciekl im z radiowozu,
    zaczeli szukac po okolicy, i zlapali ... Stachowiaka.

    Ktory prawdopodobnie byl troche nacpany, wsiasc do radiowozu grzecznie
    nie chcial, a moze i nie bardzo mogl, cos tam krzyczy, wiec wez to pod
    uwage przy ogladaniu filmu.

    A w komisariacie kto wie, czy ciag dalszy - spodziewaja sie kogos
    innego, a osoba im sciemnia ze nazywa sie Stachowiak.

    Tym niemniej tak to nie powinno wygladac.

    J.

  • 64. Data: 2018-03-27 15:20:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > innego, a osoba im sciemnia ze nazywa sie Stachowiak.
    >
    > Tym niemniej tak to nie powinno wygladac.

    Oni go nie mogli zwyczajnie zapakować do tego radiowozu. Ile się tam
    tego chłopa na rynku z nim szarpało i jak długo? 2 radiowozy pojechały.

    Kontekst faktycznie był z ucieczką zakutego w kajdanki gościa, ale to
    chyba nie było tego samego dnia, a coś dzień wcześniej. Nie mniej
    gnojenie postronnych osób, za to że obserwowały i filmowały i to
    gnojenie systematyczne poprzez wyszukiwanie ich na monitoringu i
    późniejsze wyłapywanie to się już żadnymi nerwami i wk..wem nie da
    wytłumaczyć. Jeśli to prawda, to patologia niepojęta i co się stało na
    komisariacie przestaje dziwić.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2018-03-27 15:24:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 14:08:09 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Ktory prawdopodobnie byl troche nacpany, wsiasc do radiowozu grzecznie
    > nie chcial, a moze i nie bardzo mogl, cos tam krzyczy, wiec wez to pod

    Już przyswoiłem, że dziennikarzom absolutnie nie należy wierzyć, dlatego
    wiedzę o świecie czerpię wyłącznie z policyjnych protokołów.

    Przy okazji przypomniało mi się, jak ze 20 lat tremu na pl.rec.travel ktoś
    wyjeżdżający na Ukrainę zapytał o bezpieczeństwo. Odpowiedź stałego bywalca
    brzmiała mniej więcej "poza milicją żadnych bandytów tam nie spotkałem".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 66. Data: 2018-03-27 15:40:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-03-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Oni go nie mogli zwyczajnie zapakować do tego radiowozu. Ile się tam
    >tego chłopa na rynku z nim szarpało i jak długo? 2 radiowozy
    >pojechały.

    Filmu nie widzialem, ale szarpiacy sie narkoman to moze byc problem
    dla dwoch osob.

    No coz, z drugiej polkuli:
    -byla kiedys taka akcja sfilmowana, "King beat".
    Policjanci tlumaczyli, ze procedura zatrzymania, to rozkaz polozenia
    sie na ziemi, "freeze"
    skuja kajdankami, itd.
    A tu pijak sie ciagne podnosi. Taserem go pare razy - nie reaguje,
    pałą go pare razy - nie reaguje.
    Ciagle sie usiluje podniesc.

    Pare procesow i odszkodowan, oraz jedne zamieszki pozniej, to juz
    kulturalnie obezwladniali pijaka/narkomana, bez pałek, w pietnastu :-)

    >Kontekst faktycznie był z ucieczką zakutego w kajdanki gościa, ale to
    >chyba nie było tego samego dnia, a coś dzień wcześniej.

    Tu cos mowia, ze 6-rano byla, to moze podpadac pod jedną akcje.

> [...]
    >gnojenie systematyczne poprzez wyszukiwanie ich na monitoringu i
    >późniejsze wyłapywanie to się już żadnymi nerwami i wk..wem nie da

    A jak najbardziej.
    I jeszcze prokurator mowi, ze wszystko legalne.

    J.

  • 67. Data: 2018-03-27 16:06:38
    Od: Kviat

    W dniu 2018-03-27 o 15:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup

    > Filmu nie widzialem, ale szarpiacy sie narkoman to moze byc problem dla
    > dwoch osob.

    Chyba dla dwóch policjantów z polskiej policji...
    Ta nieudolność, to dodatkowa okoliczność na ich niekorzyść.

    Ja rozumiem, że dwóch czy nawet kilku przeciętnych obywateli, jacyś
    przypadkowi przechodnie, mogą mieć problem z obezwładnieniem i
    unieruchomieniem jakiegoś agresywnego typa, ale przeszkoleni policjanci?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 68. Data: 2018-03-27 16:51:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >przypadkowi przechodnie, mogą mieć problem z obezwładnieniem i
    >unieruchomieniem jakiegoś agresywnego typa, ale przeszkoleni

    No to obezwladnili i jest w kajdankach, ale nadal wierzga.
    I nie wytlumaczysz mu "stul dziub ch*, bo cie pradem potraktujemy".

    I trzeba trzeciego policjanta z trzecia para kajdanek, stosowna suke z
    duza klatka, a czasem i jakas pomoc jak trzeba 120kg podniesc.

    Oczywiscie mozna przyp* tak, az sie nogami nakryje, czy powlec we
    dwoch za nogi, a glowa niech sie obija po wroclawskim bruku czy
    schodach komisariatu, ale ... pewnie przepisy zabraniaja :-)

    J.

  • 69. Data: 2018-03-27 18:43:59
    Od: Kviat

    W dniu 2018-03-27 o 16:51, J.F. pisze:
> [...]
    > za nogi, a glowa niech sie obija po wroclawskim bruku czy schodach
    > komisariatu, ale ... pewnie przepisy zabraniaja :-)

    To te wszystkie szkoły samoobrony kłamią, że da się obezwładnić i
    unieruchomić gościa bez konieczności wyzywania go od ch*ów, kopania po
    głowie i napier* pałą do nieprzytomności?
    Ale mnie oszukali...

    Pewnie byli bardzo zaskoczeni, że skuty koleś wierzga, bo nikt nie
    podzielił się z nimi tajemną wiedzą, jak zrobić żeby skuty koleś nie
    wierzgał, a przy okazji go nie uszkodzić. Ja rozumiem, że nie da się w
    policji zatrudnić samych "Chacków Norrisów", ale do cholery, przecież
    nikt nie oczekuje, że będą się z zatrzymanymi (i skutymi!) ludźmi napier*.
    Kogo oni wysyłają na uliczną interwencję? Policjantów od szukania
    oszustów internetowych na alledrogo?

    Ja nawet rozumiem, że aby skuć i położyć na glebę jakiegoś karka, to
    trzeba czasem i gazem psiknąć, i czasem prądem popieścić. A czasem
    jednym i drugim i to parę razy.
    Ale jak już jest skuty i leży, to tylko siąść i płakać, albo pałą
    napier*, bo dalej wierzga?

    Żartujemy sobie, ale to jest żałosne, że zatrudniasz gości do położenia
    kafli w łazience, a tu przyjeżdża ekipa, która jest zdziwiona, że trzeba
    kafle kłaść, i do tego tak, żeby ich nie zniszczyć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 70. Data: 2018-03-27 19:53:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-03-18 o 15:24, Olin pisze:

    > Już przyswoiłem, że dziennikarzom absolutnie nie należy wierzyć, dlatego
    > wiedzę o świecie czerpię wyłącznie z policyjnych protokołów.

    Policyjne protokoły też nie są dobrym źródłem. I nie chodzi mi już nawet
    o to, że ktoś w nich kłamie, ale po prostu z konieczności zawiera krótki
    i sformalizowany opis.

    Po prostu trzeba posługiwać się zdrowym rozsądkiem. Film przedstawiający
    zdarzenie byłby bardzo dobrym obiektywnym materiałem, gdyby nie został
    tak poszatkowany. Przy czym nie twierdzę, ze na wyciętych fragmentach
    coś jest, tylko że nie wiadomo, co tam było.